Twinkle | Digital Commerce

Nieuw couponing initiatief: mr Ticket

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:31

Kortingsbon.nl komt met een nieuw initiatief, mr Ticket, dat volgens Sales Manager Bas Brommet ‘verder gaat dan de voordeelbonnen’. Brommet: ‘Het is eigenlijk een logische vervolgstap van het Kortingsbonnenverhaal waar we in 2000 mee zijn begonnen.’  

'Idee is simpel'

Volgens Brommet is het idee simpel: ‘Consumenten kunnen via de website diverse toegangskaarten online bestellen en thuis printen. De consument krijgt na de online betaling direct zijn toegangskaart te zien. Deze wordt geprint 'print-at-home' en dient als entreebewijs. Het ticket wordt gescand bij de desbetreffende aanbieder.’ En dat biedt voordelen, meent Brommet: ‘Je hoeft niet in de rij te staan voor de kassa om een kaartje te kopen en je hoeft niet in de rij te staan om naar binnen te gaan.’ Couponing is in Amerika erg populair. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat in 2005 4,5 miljard dollar omzet door giftcards en coupons werd gegenereerd. De verwachting voor 2006 is dat dit zal stijgen naar 5.8 miljard omzet. In Nederland is deze vorm van e-commerce in opkomst, getuige de nieuwe initiatieven op dit gebied.

Aanbod

De toegangskaarten die via de site gekocht kunnen worden variëren van pretparken, sneeuwbanen en dierentuinen. ‘Maar ook entreebewijzen voor diverse sauna's, bioscopen, theaters, overnachtingen, komedie shows, kartbanen en zelfs zeilboot verhuur wordt aangeboden’, geeft Brommet aan.

Flexibel Pricing

De ticketsite gaat gebruikmaken van Flexibel Pricing. ‘Hiermee kan een park gericht bezoek creëren op momenten dat dit nodig is. De aanbieder bepaalt op ieder moment zijn eigen prijs. Bijvoorbeeld op een dag dat het 30 graden is kan je mensen voor 5 euro laten skiën op een indoor sneeuwbaan. Op deze manier kan je de bezettingsgraad verhogen. Lastminute acties, vroegboek kortingen en daluren promoten is een onderdeel van MrTicket. Verder doen we salespromoties met verschillende fabrikanten bij diverse retailers’, verduidelijkt Brommet het principe.