Vergelijk.nl wil actuele kortingscodes op productniveau mee gaan nemen in zijn prijsvergelijkingen. Dat zegt Maurice Buijs van Actiepagina, dat de vergelijkingssite helpt bij het realiseren van die ambitie. Buijs lanceert binnenkort ook een kortingssite: Kortingsbon.nl.
Dat zegt de internetondernemer tegen Twinkle. Het integreren van de codes op Vergelijk.nl is volgens Buijs een tijdrovend traject, waarin onder meer vertrouwen moet worden gewonnen bij webwinkeliers: ‘Kortingsbonnen zijn door regelmatig misbruik onderwerp van discussie.’
Shopping-portal
De eerste stap is inmiddels gezet, met de opening van Vergelijk.nl/kortingsbon. De vergelijkingssite wil met de verdere integratie van codes dominanter worden in de eindfase van het oriëntatieproces van webkopers. Buijs, die zelf jarenlang werkzaam was bij de vergelijker: ‘Nu ligt de nadruk vooral nog op de beginfase van dat traject. Als Vergelijk.nl ook acties en aanbiedingen gaat meenemen, dan ontstaat een shopping-portal. In mijn optiek is dat ook de richting die de site op moet, en ze zijn het met me eens.’
Kortingsbon.nl
Ondertussen werkt Buijs, eigenaar van Actiepagina.nl, ook aan de (her)lancering van Kortingsbon.nl. De site is al tien jaar in de lucht. Buijs: ‘Het was een retail-site met aanbiedingen. Na de opkomst van kortingscodes online besloot de eigenaar (Kowin E-commerce, red.) verder te gaan als Kortingswinkel.nl, om verwarring te voorkomen.’
Vanaf dat moment stond op Kortingsbon.nl niet meer dan een verwijzing naar Kortingswinkel.nl: ‘Zonde van zo’n mooie domeinnaam’, vond Buijs, die voor de helft eigenaar werd van de kortingssite die nog deze maand live moet gaan.
45.000 euro
De Nederlandse markt voor kortingscodes is volop in beweging. Imbull, het bedrijf achter Kortingscode.net en het pas gelanceerde Actiecode.nl, is voor een bedrag van 45.000 euro eigenaar geworden van de domeinnnaam Kortingscode.nl. Die site wordt begin volgend jaar gelanceerd als ‘de grootste overkoepelende kortingswebsite van Nederland'.
Mrticket.nl
Volgens Buijs wordt Kortingsbon.nl ‘gewoon een goeie site met een sterke domeinnaam’. Door de samenwerking met Kowin E-commerce, eigenaar van Mrticket.nl, komen op Kortingsbon.nl ook codes voor dagjes uit beschikbaar.
Een uitgebreid artikel over kortingscodes vindt u in het volgende nummer van Twinkle, dat 7 op december verschijnt.
Met al die vergelijkingssites en kortingsbonnen verzamelsites worden de marges maar kleiner en kleiner. Leuk voor de consument dat wel maar weet niet of alle webwinkeliers er wel zo blij mee zullen/moeten zijn.
Een logische stap van Vergelijk.nl om ook kortingcodes te tonen. Ook wij merken de behoefte bij consumenten om in de eindfase van het koopproces op zoek te gaan naar de beste deal. Uit analyse van het surfgedrag van de bezoekers van de site kortingcodes.nl (uitgegeven door Clansman.nl) zien wij dat consumenten ook regelmatig switchen tussen de verschillende kortingsites. Ook het generieke bezoek vanuit google neemt snel toe.
Nooit helemaal afgemaakt blijkbaar, misschien kijk ik er over heen.