Ed Sander heeft een achtergrond in database marketing en crm. Hij is co-auteur van het prijswinnende boek Event Driven Marketing en de internationale opvolger Follow That Customer! en voormalig docent bij Beeckestijn Business School.
In 2011 besloot Ed twee jaar vrijwilligerswerk te gaan doen in China. Daar werkte hij als marketingconsultant voor een aantal Chinese non-profitorganisaties in de stad Xi’an. Hij trad tevens op als online marketingmanager voor het Xi’an International Business Forum en gaf een aantal colleges aan de Shaanxi Normal University.
ChinaTalk
Ed was gefascineerd door China in al zijn facetten en in het bijzonder sociale media, e-commerce en digitale innovatie in het land. Sinds 2012 schreef hij ruim tweehonderd artikelen over deze onderwerpen, die gepubliceerd werden op onder andere China2025.nl, China Nu Magazine, CRTV en zijn eigen website ChinaTalk. De artikelen zijn gebundeld in een aantal gratis te downloaden e-books.
Studiereizen
Voor ChinaTalk verzorgt Ed lezingen, gastcolleges en studiereizen over internet, e-commerce, sociale media, het sociale kredietsysteem, new retail en digitale en mobiele innovatie in China.
-> Ed Sander schrijft om het nummer over digitale retailontwikkelingen in China. Zijn bijdragen aan het magazine verschijnen vervolgens ook op de website van Twinkle.
Fotocredit: Joost Nuijten, Innuendo Fotografie