De online omzet lag in juli 2025 6,2 procent hoger dan een jaar eerder. Vooral webwinkels noteerden stevige groei.
Webwinkels – waarvan internetverkoop de hoofdactiviteit is – zagen hun omzet in juli met 9,8 procent toenemen ten opzichte van juli 2024. Bij multichannel retailers, die online als extra kanaal inzetten, bleef de groei beperkt tot 0,8 procent.
Opvallend is dat de online omzet in vrijwel alle non-foodcategorieën steeg, waaronder consumentenelektronica en drogisterijen. Alleen de online kledingverkoop lag lager dan een jaar eerder.
Groei in fysieke winkels
Ook de fysieke detailhandel liet een plus zien. De non-foodsector zette in juli 4,9 procent meer om, terwijl het verkoopvolume met 4,1 procent toenam. Vooral winkels in recreatieartikelen, schoenen, doe-het-zelfproducten en woninginrichting deden goede zaken. Alleen elektronicazaken zagen hun omzet dalen.
De foodsector boekte een omzetgroei van 5,2 procent, met een volumestijging van 1,2 procent. Supermarkten groeiden met 6,3 procent, terwijl speciaalzaken 2 procent terrein verloren.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online omzet steeg met 6,2 procent in juli