Waar je voor mannen riant keuze hebt uit maatpakken, is dat voor vrouwen nog steeds amper voorhanden, merkten de oprichters van WMN Suit, Fleur Huijs en Michelle Haagmans.
Luxe damespakken van 100 procent wol. Dat verkoopt Wmsuit.com. Met dit assortiment wil het eigenaarsduo een alternatief bieden voor het versnipperde aanbod van (voornamelijk polyester) vrouwenpakken. ‘Toen ik zelf op zoek was naar een goed pak, moest ik in verschillende winkels losse onderdelen bij elkaar zoeken’, zegt Huijs. De nieuwe webwinkel biedt een modulair systeem van verschillende blazers en pantalons, in uiteenlopende modellen en kleuren, die met elkaar te combineren zijn. ‘Zo kan elke vrouw een pak samenstellen dat bij haar lichaam en smaak past’, aldus Huijs. Er is voor wol gekozen omdat dit materiaal natuurlijk en duurzaam is, en niet zo snel gewassen hoeft te worden.
De productie is volledig on demand. ‘We produceren pas wanneer er besteld wordt. Dat voorkomt overproductie en sluit aan bij onze duurzaamheidsdoelstellingen’, vertelt Huijs. De levertijd bedraagt gemiddeld zes weken. Voor urgente bestellingen – bijvoorbeeld een sollicitatie of uitvaart – komt er een beperkte voorraad. Vooralsnog worden de pakken geproduceerd van maat 32 tot en met 48, de intentie is er om dat uit te breiden. ‘Voor maatwerk ontvangen we klanten op afspraak. Dat kan niet online, omdat pasvorm bij een pak cruciaal is’, meldt de medeoprichter. Retouren worden actief beperkt door uitgebreide maatinformatie en klantbegeleiding. ‘Een grote uitdaging is dat veel vrouwen zichzelf niet opmeten. Daarom denken we na over fysieke pasmomenten op pop-uplocaties.’
Naamsbekendheid wordt vooral gegenereerd op LinkedIn. ‘Daar zit onze doelgroep. Vrouwen delen uit zichzelf hun ervaring met onze pakken, en dat levert nieuwe klanten op’, weet Huijs. De ambitie reikt verder dan Nederland. ‘We zeggen wel eens quasi-grappend: de Suitsupply voor vrouwen. De vraag komt nu al uit Londen, Parijs en Antwerpen.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nieuw in de Markt: WMN Suit