Een meerderheid (58 procent) van de retailorganisaties vindt dat de toename in online verkoopplatformen zoals Bol.com, Wehkamp en Amazon een gevaar vormt. Om als kleine retailer bestaansrecht te behouden is samenwerking met zo’n platform bijna een must.
Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van Conclusion MBS onder ruim 250 (mede)beslissers op het gebied van marketing, sales, ICT, inkoop en/of logistiek bij retailorganisaties. Bijna een kwart (24 procent) van de ondervraagden geeft aan dat zijn organisatie al (structureel) samenwerkt met andere retailers, 11 procent doet dat incidenteel. Samenwerken met andere retailers geeft bedrijven de mogelijkheid producten op meerdere plekken onder de aandacht van de consument te brengen, het productaanbod te versterken met het aanbod van een andere retailer en/of gebruik te maken van de opslag-, inkoop- en/of voorraadfaciliteiten van een ander bedrijf.
Toch ziet ook bijna de helft (47 procent) er geen heil in om krachten te bundelen met andere retailer(s) en geeft ruim de helft (51 procent) aan dat samenwerken met andere retailers leidt tot administratieve rompslomp in de back-end-registratie.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Meerderheid retailorganisaties ziet toename online verkoopplatformen als gevaar voor de sector’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.