Twinkle | Digital Commerce

Otrium ziet verlies toenemen van 8,4 naar 50 miljoen euro

2022-08-09
1000562
  • [nieuws]
  • 0:58

Modeplatform Otrium heeft het afgelopen jaar een verlies geleden van 50 miljoen euro. Dat is aanzienlijk meer dan het jaar ervoor, toen het verlies neerkwam op 8,4 miljoen euro.

Dat schrijft Quote. Het toegenomen verlies komt voor een groot deel vanwege de uitgave van stock appreciation rights, bonussen die zijn uitgedeeld wegens de goede prestaties van het bedrijf. Die bonussen zijn goed voor een derde van het verlies.

Het is niet bekend hoeveel omzet Otrium vorig jaar heeft behaald. Wel werd er de afgelopen tijd veel in het platform geïnvesteerd. Zo haalde Otrium vorig jaar 100 miljoen euro op, eerder werd al 24 miljoen euro opgehaald. Dat geld is vooral geïnvesteerd in een professionaliseringsslag, stelt medeoprichter Milan Daniels tegen het zakenblad. ‘Zorgen dat onze distributie en logistieke capaciteit op orde is in de landen waar we actief zijn.’ Ook is geïnvesteerd in het buitenland. Volgens Daniels is Otrium momenteel meer bezig met het vinden van de ‘juiste balans tussen groei en winstgevendheid’. Zo wordt in EU-landen waar het bedrijf ‘volwassen’ is, toegewerkt naar winstgevendheid.