De Koffiejongens wil zijn abonnementsmodel uitbreiden naar andere markten. Dat meldt medeoprichter Walter Morriën tijdens de Webwinkel Vakdagen. Onder de naam The Subscription Company zoekt het bedrijf andere webshops waar ze hun kennis en model voor kunnen inzetten.
De Koffiejongens is ‘geen koffiebedrijf maar een abonnementenbedrijf’, zo verklaart Morriën de strategie. ‘Wij kunnen met onze kennis en onze buying power ondernemers helpen om te groeien met een abonnementsmodel.’
De eerste samenwerking is al van start gegaan met het bedrijf Teasy – ‘abonnementen op een leuke avond’, volgens de site. Binnenkort komt er ook een kaas-abonnement via De Kaasmakers en meer zullen volgen. ‘We zijn met meer partijen in gesprek. Het idee is dat de ondernemer zelf in the lead blijft; wij willen waar nodig investeren.’
Behalve een verbreding van abonnementen wil De Koffiejongens ook een grotere afzetmarkt zien te bereiken door over de grens te groeien. Het bedrijf is al actief in Vlaanderen, maar ziet ook kansen in andere buurlanden. Morriën: ‘Voor we daar naartoe gaan moeten we onze strategie overdenken. Of we dat nog steeds als ‘De Koffiejongens’ doen, of als een internationaler klinkend merk. Het voordeel van een naam als de Koffiejongens is dat het lokaal is en ‘aanraakbaar’. George Clooney kan je niet aanraken.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
De Koffiejongens zoekt verbreding abonnementsmodel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.