Twinkle | Digital Commerce

Just Eat Takeaway boert goed tijdens lockdown

2021-01-13
1000562
  • [nieuws]
  • 1:04

Het moederbedrijf van Thuisbezorgd, Just Eat Takeaway, zag het totaal aantal bestellingen in het vierde kwartaal van 2020 groeien met 57 procent. Lockdowns in de diverse landen hadden een belangrijk aandeel in deze toename, waardoor mensen vaker eten bestelden.

Ceo Jitse Groen stelt dat dit het derde opeenvolgende kwartaal van versnelde ordergroei is voor het internationaal opererende maaltijdbezorgbedrijf. ‘Ons investeringsprogramma is zeer succesvol en heeft in de meeste van onze landen geleid tot een aanzienlijke stijging van ons marktaandeel. De vooruitgang in het Verenigd Koninkrijk is bijzonder opwindend; ordergroei van 58 procent en we hebben onze leveringsorders in het vierde kwartaal van 2020 bijna vervijfvoudigd ten opzichte van dezelfde periode in 2019.’

Dichter bij huis, in Duitsland en Nederland, was de ordergroei ‘buitengewoon’ volgens Just Eat Takeaway, met een toevoeging van respectievelijk meer dan 12 miljoen orders en circa 4 miljoen bestellingen in het vierde kwartaal van 2020 ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dit jaar zal de maaltijdbezorger de ingeslagen koers vervolgen. ‘In 2021 zullen we blijven investeren in prijsleiderschap, ons serviceniveau verbeteren en ons aanbod voor restaurants en consumenten uitbreiden’, besluit Groen.