Twinkle | Digital Commerce

Picnic test digitale betaalpas

2020-11-05
1000562
  • 0:58

Online super Picnic start vandaag een test met een digitale betaalpas. Het bedrijf werkt daarvoor samen met Rabobank, Mastercard en Adyen.

De komende weken wordt dit getest onder enkele honderden klanten, waarna de rest van Nederland volgt, belooft de nummer 13 van de Twinkle100. Klanten kunnen hun Maestro-betaalpas opslaan in hun Picnic-account. De bestelling wordt bij aflevering direct verrekend en van de rekening afgeschreven. Ook met eventueel statiegeld wordt rekening gehouden.

Volgens Picnic is de betaalmethode sneller en eenvoudiger dan andere methodes. ‘Klanten vinden het erg fijn als ze meteen hun bonnetje kunnen vergelijken met hun afschrift en dat kan nu direct na aflevering van de boodschappen’, zegt medeoprichter Michiel Muller. ‘Met deze nieuwe betaalmethode die door proefklanten al is omgedoopt tot Picnic Pay is het voor ons ook mogelijk om direct geld terug te storten. Dus mocht het een keer voorkomen dat de bananen te bruin zijn, dan heeft de klant binnen enkele seconden het aankoopbedrag terug op zijn rekening.’

Bart Leurs, chief digital transformation officer bij Rabobank, zegt te hopen dat klanten van andere banken ook snel gebruik kunnen maken van de nieuwe betaalmethode.