Ook na de intelligente lockdown blijken consumenten meer online te kopen. De online omzet steeg in juni met 45,1 procent, vergeleken met dezelfde maand vorig jaar.
Dat blijkt uit de maandelijkse detailhandelscijfers van het CBS. De groei laat wel een lichte daling zien ten opzichte van andere maanden sinds het begin van de coronacrisis. In april (62,4 procent) en mei (49,5 procent) groeide de online verkopen harder. Volgens het CBS bezetten de maanden april, mei en juni 2020 de top-3 van sterkste online omzetstijgingen sinds de publicatie begon in 2014.
Webwinkels zelf zetten in juni 40,9 procent meer om. De online omzet van ‘multi-channelers’, winkels waarbij internetverkoop als nevenactiviteit geldt, nam toe net 50,6 procent.
Gereedschap en meubels
Er is ook goed nieuws voor de fysieke detailhandel. Deze blijkt in juni 9,8 procent meer te hebben omgezet. Ook dat is volgens het CBS een record. Vorige maand was dit nog 8,2 procent. Terwijl de maanden ervoor juist extreem laag waren, met bijvoorbeeld een krimp van 1,5 procent in april. Doe-het-zelfzaken zijn nog steeds in trek, zij zagen de omzet met 24,1 procent groeien. Maar consumenten blijken in juni vooral veel meubels te hebben gekocht. Die categorie groeide in mei al met 8,3 procent. In juni werd er maar liefst 25,2 procent meer omgezet in die categorie.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online omzet stijgt 45 procent in juni
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.