In de competitie met Amazon heeft Walmart zich het afgelopen jaar kranig geweerd: de retailreus heeft zijn beoogde online omzetgroei van 40 procent gehaald.
Dat blijkt uit de publicatie van de jaarcijfers over 2018. Voor het boekjaar 2020 mikt Walmart op een groei van 35 procent en trekt ook de portemonnee om flink in online activiteiten te investeren, net als het afgelopen jaar. Daarbij staat vergroting van het assortiment bovenaan de prioriteitenlijst, evenals verbetering van de logistieke keten.
'Onze fulfllmentkosten stijgen terwijl we ons online assortiment blijven verbeteren', zei ceo Doug McMillon over Walmarts e-commerce afdeling. 'Herhalingsbezoeken moeten toenemen en bijdragen aan het verbeteren van de winstgevendheid.' Om zich meer op de ontwikkeling van het eigen online aanbod te kunnen richten, verbrak Walmart onlangs de samenwerking met Googles bezorgdienst Express.
Boodschappenservice
In het afgelopen vierde kwartaal steeg de online omzet met 43 procent, in lijn met de voorgaande kwartalen. Klanten maakten vaker gebruik van Walmarts online boodschappenbezorgdienst, de bonbedragen groeiden bovendien. De retailgigant heeft een click-en-collect service voor boodschappen uitgebreid: tegen januari 2020 wil Walmart die dienst in 3.100 vestigingen in de VS beschikbaar stellen. De totale omzet van het bedrijf bestaat inmiddels voor 56 procent uit de verkoop van levensmiddelen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online verkoop Walmart stijgt 40 procent in 2018
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.