Gavin biedt een innovatief alternatief voor verzekeren: risk-sharing. Daarmee belooft het bedrijf dezelfde dekking als bij traditionele verzekeraars, maar met betere service en voor de helft van de prijs.
‘Wij zetten verzekeren op z’n kop’, opent Meetgavin.nl. Klanten betalen pas voor deze verzekering als er daadwerkelijk schade is. Het gaat dan om een variabel bedrag achteraf – met een vooraf vastgestelde maximale maandelijkse bijdrage. Oprichter Matthijs Nelemans licht toe: ‘Wij vinden het raar dat je voor een verzekering van tevoren een vaste premie betaalt voor iets wat misschien nooit gebeurt. Onze dienst dekt jouw daadwerkelijke schades, niks meer en niks minder.’ De totale kosten van alle claims worden maandelijks verdeeld over alle Gavin-gebruikers.
‘We hebben het model en het platform van de grond opgebouwd en kunnen daarom een echt klantvriendelijke en gestroomlijnde omgeving bieden. Met onze techniek kun je online in 30 seconden een polis afsluiten, in 15 seconden een claim indienen en in 3 seconden opzeggen. Dat is uniek in de verzekeringsbranche’, aldus de oprichter.
De meest actuele uitdaging van de nieuwe verzekeraar heeft te maken met de perceptie van consumenten. Nelemans: ‘Wij noemen die het “too good to be true-syndroom”. Het blijkt lastig om mensen in één keer te overtuigen dat ze zo simpel en goedkoop toch goed verzekerd zijn.’ Naast conversieverhoging is de marketing er daarom op gericht om consumenten te laten inzien dat risk-sharing een betrouwbaar alternatief is voor traditionele verzekeringen. Gavin is daarvoor vooral actief op social media.
Het verdienmodel van het bedrijf bestaat uit een service fee van 15 procent op het totale bedrag van alle geclaimde schades. Op dit moment kun je je mobiel, je fiets of een reis bij Gavin verzekeren. Uitbreiding van deze producten en internationale expansie staan op de planning.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Geen claims? Geen kosten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.