Twinkle | Digital Commerce

Shobr wil Europese merken groot maken in China

2017-06-27
25081410
  • 1:08

Shobr heeft een strategische samenwerking gesloten met een team van Chinese investeerders om Europese food merken straks te helpen verkopen in China. Het team wordt geleid door James Lu, die voorheen voor Baidu en Amazon Marketing Services werkte.

Dat maakte ceo Lars Munch Johansen vanmiddag bekend tijdens Food & E-commerce.

A-merken in levensmiddelen en andere boodschappen krijgen bij online marktplaats Shobr de mogelijkheid om zelf aan consumenten te verkopen, zonder daarvoor afhankelijk te zijn van een supermarktketen. Zij profiteren van een gezamenlijke marketingstrategie en krijgen klantdata geleverd van Shobr.

Shobr internationaal
Nu wil het bedrijf Europese merken helpen om hun brand te bouwen op de Chinese markt. ‘Wij zijn een soort Airbnb of Uber, we connect the dots’, zegt Munch Johansen. ‘We verhuizen de komende tijd ons hoofdkantoor naar Londen en gaan internationaal.’ Daarmee doelt hij ook op de lancering van Shobr.nl, dat ‘in Q1 of Q2 van 2018 zal zijn’, het jaar dat de online marktplaats naar verwachting positief onder de streep uitkomt.

Amazon is een haai
De concurrentie met Amazon in online food is volgens Munch Johansen moeilijk te winnen. ‘Amazon is een haai, die kun je alleen maar bewonderen’, zegt hij hierover. ‘Het is geen online marktplaats, zoals sommigen zeggen, maar een brand owner. Het gebruikt data om onbekende producten wel bekend te maken. Dat is erg slim.’