Twinkle | Digital Commerce

H&M: ‘We lossen IT-problemen stap voor stap op’

2017-05-22
18761055
  • [nieuws]
  • 1:08

H&M ondervindt al een paar maanden IT-problemen. 'In januari hebben we ons distributiecentrum verplaatst van Polen naar Tilburg, en daarnaast hebben we een nieuwe website gelanceerd', aldus het bedrijf over de oorzaak.

Het tv-programma Kassa kaartte de problemen bij H&M vorige week aan. Aan de reacties van consumenten op Facebook is te zien dat zij te maken krijgen met onterechte rekeningen, het niet kunnen inloggen, retouren die niet goed verwerkt worden, verkeerde betalingskenmerken op acceptgiro’s en bestellingen die onverwachts worden geannuleerd.

Updates
Het hoofdkantoor van H&M laat aan Twinkle weten updates door te voeren die de problemen stap voor stap moeten verhelpen. 'Inmiddels hebben we alle issues geïdentificeerd en we werken er hard aan om alles op te lossen', zegt een woordvoerster.

Wachttijden
De klantenservice is ondertussen druk bezet. Kassa kaart telefonische wachttijden van 45 minuten aan, bij een belletje vanochtend door Twinkle bedroeg de wachttijd ‘meer dan tien minuten’. Via de e-mail zou H&M niet of erg laat reageren. 'Veruit de meeste mensen bellen of mailen, daarom is het hier drukker dan op de sociale media. We beseffen dat de wachttijd lang is, en we doen er alles aan om deze te verkleinen', benadrukt de nummer 8 van de Twinkle100.

Lees ook:
Magazijnproblemen kosten BCC 3,5 miljoen euro (17-6-2016)