Twinkle | Digital Commerce

Mitula Groep koopt kleding.nl voor 11 miljoen

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 1:02

Kleding.nl opereert voortaan onder de vleugels van de Mitula Groep. Het Australische bedrijf, dat 104 verticale zoekmachines onder zijn hoede heeft, telde 10 miljoen euro neer en kocht aandelen ter waarde van 1 miljoen.

CEO Peter Langenkamp blijft aan het roer staan van kleding.nl. De zoekmachine heeft een earn out-regeling getroffen met zijn nieuwe moederbedrijf: eind 2017 komt definitieve overeenstemming over het overnamebedrag, dat afhankelijk van de resultaten van kleding.nl nog kan stijgen.

Versnelde groei
Het afgelopen jaar groeide de kledingzoekmachine met 62 procent en zette drie miljoen euro om. Inmiddels vallen 16 zoekmachines onder het concern in 14 landen, die bij elkaar 18 miljoen modeartikelen weten te vinden. 'We zijn trots op de groei van onze fashion vertical sites in de afgelopen vijf jaar en door ons partnerschap met de Mitula Groep zullen we die groei versnellen,' zegt mede-oprichter Jan-Willem Tusveld.

Internationaal
In januari maakte kleding.nl bekend voor het eerst meer omzet te draaien in het buitenland dan in Nederland. In 2014 richtte het bedrijf de pijlen op de internationale markt met de oprichting van zusterbedrijf Fashiola, waarmee kleding.nl van start ging in Groot-Brittannië.