De weken voor Kerstmis hebben uiteindelijk 57 procent meer weekomzet in het laatje van Nederlandse online retailers gebracht. De totaalomzet komt daarmee uit op € 925,09 miljoen.
Dat blijkt uit een definitief kerstrapport van Thuiswinkel.org, in samenwerking met PostNL.
De belangenvereniging voorspelde vorige week dat online retailers sowieso ruim de helft meer weekomzet zouden boeken tijdens de kerstperiode dan in een reguliere week. De teller komt nu uit op 57 procent, luidt de conclusie. Veel meer dan het extraatje van Sinterklaas (29 procent).
Berekening
‘De Thuiswinkel Markt Monitor 2016 laat zien dat de gemiddelde online weekomzet van producten op een kleine 200 miljoen euro ligt. Tussen 6 december en 24 december is de gemiddelde weekomzet van producten € 308,36 miljoen. Voor de totale kerstperiode van drie weken komt de omzet daarmee uit op ruim 925 miljoen euro’, rekent Thuiswinkel.org in een persbericht.
Luxe maaltijdboxen
Veel consumenten bestellen hun kerstboodschappen dit jaar online, doordat steeds meer supermarktbedrijven deze mogelijkheid bieden. ‘Met name de verkoop van luxe maaltijdboxen en delicatessen neemt een grote vlucht’, zegt Thuiswinkel.org-directeur Wijnand Jongen. Net als wijnen en speciaalbieren.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Kerst brengt 57 procent meer in e-commerce laatje’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.