Onder de naam ‘Nextail Connect!’ opent Blokker Holding de poort voor andere retailers en leveranciers. Zij kunnen producten aanbieden in de webshops van de verschillende ketens, om te beginnen op Blokker.nl.
Bij Blokker zijn al tienduizend producten van andere verkopers te koop, laat Nextail vanochtend weten. Daaronder artikelen van Plasma-discounter.nl en Koffiediscounter.nl, beide onderdeel van Create2Fit. Ook producten van Yourstockshop.nl (T.O.M. bv) en Primavieradeluxe.com zijn te vinden op Blokker.nl, dankzij de SaaS marketplace software van Mirakl.
Meer kans, veel gemak
Uit de persverklaring van Nextail: 'Per winkelformule krijgen klanten in de webshop een helder productoverzicht en meer keuze in het productaanbod en de prijs. Dit betekent dat klanten in deze webshops nog meer kans hebben om met veel gemak de producten te vinden die zij zoeken. Wanneer de klant via de webwinkel een product bestelt van een externe aanbieder, wordt dit via Nextail Connect! doorgestuurd naar deze aanbieder, die vervolgens de verzending en verdere service voor zijn rekening neemt.'
Nextail Connect!
'Nextail Connect!' wordt als volgt aan externe verkopers gepresenteerd:
Nextail
In Nextail zijn de e-commerce activiteiten van Bart Smit, Blokker, Cook & Co, Intertoys, Leenbakker en Xenos gebundeld. In de loop van 2017 zullen ook andere formules dan Blokker producten van derden aanbieden op hun websites. Met een Nederlandse online omzet van 134 miljoen euro in 2015 bezet Blokker Holding de 10e plaats in de Twinkle100.
Bol.com
Blokker Holding acteert in veel dezelfde productcategorieën als Bol.com, waaronder wonen, huishoudelijke artikelen en speelgoed. De nummer 1 van de Twinkle100 haalt inmiddels substantiële omzet uit zijn marktplaats en het bedrijf biedt andere online verkopers ook ‘Logistiek via Bol.com’ aan. Over fulfilmentdiensten rept Nextail overigens niet.
Allemaal marktplaatsen
The Wall Street Journal schreef vorige week dat honderden bedrijven naar het voorbeeld van Amazon de poorten hebben geopend voor externe verkopers. En het eind is nog lang niet in zicht. ‘We are in the early stages of every retailer rolling out essentially a marketplace that compliments the products they buy and stock in their stores’, aldus Josh Wexler van connector RevCascade in de krant.
Lees ook: Nieuw Blokker-magazijn schept ruimte voor online only (26 november 2015)
Nextail.... welke consument kent dat nu?
Ik weet niet hoe vernieuwend dit uiteindelijk is, heeft iets weg van een online affiliate programma. Denk niet dat je bij de Blokker naar binnen kunt lopen als het produkt het niet doet.