De online detailhandelsomzet in Nederland is in augustus opnieuw flink gestegen, met 17 procent. Vooral de bedrijven die zich primair richten op het online kanaal profiteerden. Zij zagen de omzet twee keer zo hard groeien als de zogenoemde ‘multichannelers’.
Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS. De online omzetgroei lag afgelopen augustus een procentje hoger dan in de zomermaand ervoor, toen 16 procent werd genoteerd.
Primair online
De online omzet van ‘webwinkels’ (bedrijven die primair via internet verkopen) groeide in augustus opnieuw harder dan die van ‘multichannelers’ (bedrijven met fysieke winkels die daarnaast online verkopen): met 22 versus 11 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.
Totale bestedingen in de lift
Mede dankzij de online groei namen de totale detailhandelsbestedingen in augustus toe, met anderhalf procent. Er werden meer producten verkocht (0,9 procent), tegen gemiddeld hogere prijzen (0,5) dan een jaar eerder. De ‘koopdagsamenstelling’ had een positief effect op de cijfers.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
CBS: 17 procent meer internetbestedingen in augustus
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.