Made.com etaleert en verkoopt zijn assortiment vanaf vandaag op Schiphol, met 58 miljoen passagiers de vijfde luchthaven van Europa. ‘Schiphol is de perfecte partner om een innovatieve en onconventionele shopomgeving neer te zetten’, aldus Damien Poelhekke van de online meubelwinkel.
Poelhekke stuurt de activiteiten van Made.com in de Benelux aan. Met Schiphol gaat het Britse e-commerce bedrijf ‘grenzen verleggen in een nieuwe leeromgeving’, laat hij optekenen. ‘Zo gaan we samen op reis om de klant van de toekomst te ontdekken.’
Pilot
In twee pieren heeft Made.com drie opstellingen (2 in pier H, 1 in pier M) met ieder meerdere huiskamers gecreëerd. ‘Of eigenlijk zijn het huiskamertjes, want ze zijn niet zo groot', aldus een woordvoerder van Schiphol tegen Twinkle. 'Het gaat om een pilot, die loopt tot en met 31 juli.’
Direct bestellen
In de wachtruimtes vinden passagiers originele designmeubels van Made.com, van hanglampen tot boekenkasten en van banken tot fauteuils. Ze moeten bijdragen aan de reisbeleving op Schiphol en de bekendheid van Made.com. Het is mogelijk om on the spot producten uit het hele assortiment op een zuil te bekijken en te bestellen.
Showroom
Made.com, genomineerd voor een European E-commerce Award, beschikt over een vaste showoom bij BounceSpace aan de Amsterdamse Overtoom. Eerder stakt het bedrijf een fysieke teen in Nederlands water met een pop-up showroom aan het hoofdstedelijke Singel.
Lees ook het interview met Damien Poelhekke ‘Een fysieke locatie geeft extra credibility’ (Twinkle 1-2016)
Het klinkt als een goede zet. Serieuze investering ook lijkt me, maar onderscheidend en idd een mega publiek. Wel benieuwd naar de conversie. Maar vooraf lijkt het me een resultaatgerichte zet.