Twinkle | Digital Commerce

Direct online bestellen op nieuwe site The Cloakroom

2017-05-27
180101
  • 1:32

The Cloakroom viert zijn derde verjaardag met de lancering van een nieuwe website. Voortaan kunnen bezoekers daarop direct een doos met herenkleding op maat bestellen, zonder contact met een personal shopper.


‘Laat de kurken maar knallen, het is tijd voor een feestje’, begint The Cloakroom een e-mail aan Nederlandse klanten. ‘Op 21 mei wordt The Cloakroom 3 jaar, tijd voor cadeaus. We hebben een gloednieuwe website, een nieuwe look & feel en bovendien nu nog meer merken en stijlen in verschillende prijscategorieën – helemaal voor jou.’

Stijlsessie
The Cloakroom, vanuit Amsterdam opgezet door Asbjørn Jørgensen en Kasper Brandi Petersen, stuurt dozen met kleding naar mannen in Nederland, België, Denemarken en Zweden. Dat doet het bedrijf op basis van hun persoonlijke stijl. Om kledingvoorkeuren in kaart te brengen is de online intake recentelijk verbeterd. Uit de e-mail aan klanten: ‘We hebben geluisterd naar al jullie feedback en hebben onze stijlsessie een boost gegeven waarmee de personal shoppers een nog betere indruk krijgen van jou als persoon en je favoriete stijl. Trouwens, je kan nu ook een nieuwe box direct via de website bestellen.’

Samenstelling
Ook die boxen worden samengesteld door de kledingkenners van The Cloakroom, legt Jasper Vis namens het bedrijf uit aan Twinkle. Alleen hoeft er geen direct contact met een personal shopper aan een order vooraf te gaan. ‘Er zijn mensen die liever direct bestellen’, aldus Vis, ‘dat kunnen we nu goed faciliteren met de verbeterde stijlsessie’. Bestaande klanten hebben op de nieuwe site meer informatie tot hun beschikking, aldus de zegsman: ‘Denk aan bestelhistorie, track & trace en retourstatussen.’

Modomoto
The Cloakroom kwam kort geleden in Duitse handen. Het bedrijf werd verkocht aan branchegenoot Modomoto, maar het label blijft bestaan. Asbjørn Jørgensen en Kasper Brandi Petersen kregen een plek in de directie van de overkoepelende Curated Shopping Group.