Amazon neemt het grootste deel van de Amerikaanse e-commerce groei voor zijn rekening. Volgens Forrester Research komen de inkomsten uit de markt dit jaar uit op 372,5 miljard dollar, een groei van 42,5 procent ten opzichte van 2015.
Volgens het onderzoeksbureau stijgen de Amerikaanse inkomsten uit online verkoop met 56,9 procent tussen 2015 en 2020. Het totaal komt in 2020 dan uit op 530,6 miljard dollar. Amazon zou verantwoordelijk zijn geweest voor 60 procent van de e-commerce groei tussen 2014 en 2015, schrijft Internet Retailer.
Concurrentie aangaan
Forrester-analist Sucharita Mulpuru denkt dat Amerikaanse retailers met Amazon kunnen concurreren door andere merken te verkopen dan de pure player doet en uit te vinden hoe zij zich kunnen aanpassen aan de veranderende markt.
Namaken
Amazon wordt ervan beschuldigd de best verkopende producten van partners op zijn website na te maken voor zijn eigen label AmazonBasics. Amazon achterhaalt aan de hand van data welke artikelen het meest gewaardeerd worden door consumenten en het beste verkopen. De best scorende items worden nagemaakt.
Omzet van een reus
Amazon heeft in het eerste kwartaal van dit jaar bijna net zoveel nettowinst geboekt als in het hele afgelopen jaar. Onder de streep bleef er 513 miljoen dollar over. Amazon’s omzet lag 28 procent hoger dan in het eerste kwartaal van vorig jaar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Amazon grootste aandeel in groei e-commerce VS’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.