Webwinkeliers hebben zich in de aanloop naar vandaag weer van hun creatiefste kant laten zien. Van een dildobus en afslankwijn tot een veterstrikservice en minimagazijn-houders. Acht 1 aprilgrappen in e-commerce op een rij.
Zalando gaat offshore
Zalando ziet kansen om zijn (boor)platformstrategie een pionierende wending te geven. De retailer heeft een voormalig olieplatform van Shell midden in de Noordzee weten te bemachtigen waarop het een nieuw distributiecentrum wil bouwen. Het 120.000 vierkante meter grote platform heeft volgens Zalando ‘diverse transportmogelijkheden’ zoals een heliport en een scheepsdok. Zo wordt een ‘pakket verschepen’ ineens wel heel letterlijk.
Omoda in de kunst van het veterstrikken
Medewerkers van Omoda stoffen hun oude veterstrikdiploma af voor de nieuwe veterstrikservice van de retailer. Onderzoek wijst uit dat jongeren hun veters niet meer kunnen strikken. Boosdoeners: de komst van de sneakertrend en het klittenband. Met steun van verzekeraars en huisartsen krijgt elke Omoda-winkel nu een veterstrikexpert op de vloer. Op Omoda.nl kunnen klanten hun kennis in veterstrikken opfrissen via een video met stappenplan.
Body & Fit zet in op alcoholisme
‘Een schot in de roos’, dat is de nieuwe Afslank Wijn van Body & Fit. Onder het motto ‘rode wijn is goed voor je’ heeft Body & Fit de nieuwe revolutie op het gebied van afslanken gevonden. ‘Met slechts twee glazen per dag kunnen klanten al afvallen’, luidt de belofte. Hoeveel kilo er dan bij de potentiële nieuwe alcoholisten af gaat, is niet bekend.
Laat uw seksspeeltje repareren
Is uw seksspeeltje kapot? Geen nood! Erotiekshop EasyToys rijdt vanaf vandaag door het land met een dildobus. Te herkennen aan de roze kleur en een ‘gigantische dildo’ op de achterkant. De bus is dagelijks aanwezig op bekende plaatsen als de Albert Cuypmarkt in Amsterdam en Hoog Catharijne in Utrecht. Medewerkers repareren alle ingekomen speeltjes, die discreet mee kunnen worden genomen in een blanco box.
Zet pakketjes weg voor Coolblue
Coolblue gaat binnen 30 minuten thuisbezorgen dankzij zijn MiniMagazijn-houders. Dit zijn klanten die hun woning, schuur of tuinhuisje beschikbaar maken voor Coolblue-orders van anderen. Consumenten met een koffiezetapparaat en ‘bonusfaciliteiten’ als een vriendelijke kat, een werkende deurbel en een speeltuin voor de deur kunnen al voor postbode spelen. Hoeveel zij vangen voor hun diensten is nog een mysterie.
Jomanda: ‘I’ll be back’
De spiritueel ingestraalde Jomanda is het nieuwe gezicht van LampenOnline. In een commercial komt zij de ‘verlichte’ pakjes bij klanten aan de deur bezorgen, om licht te brengen in de Nederlandse woonkamers. De tv-campagne gaat op 1 juni van start.
Weg met die kattenfilmpjes
Conrad.nl streeft naar een socialere wereld en komt met een off-switch voor de smartphone. Zo kunnen verjaardagen of kroegbezoeken weer leúk worden. ‘Bij het minste of geringste wordt het apparaat erbij gepakt om kattenfilmpjes of suffe memes te laten zien’, ergert de webshop zich mateloos. De off-switch zet alle apparaten binnen een beperkte straal automatisch uit. Hè, wat een rust.
Schoenmaat bepaalt parfumvoorkeur
Superwinkel.nl onderzocht onder 7.823 mannen en vrouwen het verband tussen uiterlijke kenmerken en de voorkeur voor geuren. Wat blijkt? De schoenmaat van zowel mannen als vrouwen bepaalt de voorkeur voor geurtypen. Klanten van Superwinkel.nl krijgen nu van een heuse online parfumadviseur hun nieuwe favoriete parfum voorgeschoteld, gebaseerd op de kleur van hun haar en ogen en de schoenmaat.
Interessant artikel! Helaas is het principe van de 'dildobus' nooit echt aangeslagen... zou Nederland wel weer een stukje leuker maken!