Twinkle | Digital Commerce

‘UPS kan groei van aantal online cadeaus niet bijbenen’

2017-05-27
180101
  • 1:34

UPS, één van de drie grootste pakketbezorgers in de Verenigde Staten, heeft dit jaar veel meer moeite om online bestelde cadeaus op tijd bij de consument te krijgen dan vorig jaar. Het aantal op tijd geleverde pakketten tijdens 'Cyber Week' komt uit op 91 procent, tegenover 97 procent in deze week in 2014.

UPS voorspelde dit holiday shopping season 630 miljoen pakketten af te leveren bij Amerikanen, een stijging van 10 procent ten opzichte van vorig jaar. Wegens een tekort aan personeel en techniek kan het bedrijf deze extra drukte echter niet bijbenen, schrijft The Wall Street Journal. UPS maakt in Cyber Week (de week na Thanksgiving) een flinke duik in het aantal op tijd geleverde pakketten, naar 91 procent.

‘We doen ons best’
‘Er komen veel meer pakketten tegelijk binnen dan we hadden verwacht’, zegt John Haber van UPS tegen de Amerikaanse krant. ‘Je kunt alleen maar je best doen om deze snel te verwerken.’ Het bedrijf stuurt al extra personeel naar de locaties die meer pakketten te verwerken hebben dan van tevoren was ingeschat.

FedEx
Bij concurrent FedEx worden tijdens de belangrijkste week van het jaar ongeveer evenveel pakketten (95 procent) op tijd bezorgd als in 2014. Dat, terwijl FedEx een sterkere groei (12,4 procent) in het aantal pakketten voor het gehele seizoen verwachtte dan UPS.

Bezorgrecord voor PostNL
PostNL beleefde op 1 december de, tot nu toe, drukste dag in zijn geschiedenis. Het bedrijf bezorgde die dag 1,3 miljoen pakketten bij consumenten thuis. ‘Het is mooi dat we dit jaar ook vijf avonden in de week bezorgen. Zo zijn er nog vaker hulptroepen van de Sint onderweg om alle cadeautjes op tijd af te leveren’, zei Gerrit Mastenbroek, directeur van PostNL Pakketten.

Lees ook:
‘Miljoenen Nederlanders kopen offline uit bezorgangst' (26-11-2015)