Startupbootcamp E-commerce beleeft komende maand zijn tweede editie in Amsterdam. Voor het acceleratieprogramma zijn tien veelbelovende startups geselecteerd uit ruim zeshonderd aanmeldingen. De deelnemers gaan de komende maanden intensief aan de slag.
Startupbootcamp, opgezet in Kopenhagen, organiseert internationale acceleratieprogramma’s voor veelbelovende jonge bedrijven. Zij krijgen toegang tot een netwerk van experts in een intensief traject van drie maanden. Daarna presenteren de deelnemers hun bedrijf aan investeerders. Onze hoofdstad biedt de thuisbasis voor het e-commerce programma van Startupbootcamp. De afsluitende ‘Demo Day’ is gepland op 22 januari 2016.
Kapitaal
De tien deelnemers van Startupbootcamp E-commerce, uit Nederland en vijf andere landen, ontvangen ieder 15.000 euro dankzij hun toelating. Daarnaast kunnen ze aan kapitaal komen via converteerbare obligaties, kortlopende leningen die later kunnen worden omgezet in een aandelenbelang. Daarmee zouden de deelnemers tussen de 70.000 en 100.000 euro extra kunnen genereren.
Deelnemers
De deelnemers op een rij, in alfabetische volgorde, met een korte toelichting van de organisatie:
- 24sessions (Nederland, foto): maakt advies eenvoudig. Het wereldwijde online platform voor live deskundig advies.
- Clickly (Portugal): maakt media-inhoud customised en interactief, en verhoogt zo de omzet en het webverkeer.
- CrazyLister (Israël): levert verbluffend eenvoudig web-based design software voor alles rondom e-commerce.
- Dashmote (Nederland): bundelt afbeeldingen van stock providers om gebruikers in staat te stellen om te zoeken, vergelijken en om beelden te kopen van meerdere leveranciers op één platform.
- LiateR (Griekenland): is een interactieve salesoplossing voor merken en retailers in de kleding- en accessoiremarkt. Brengt 24 uur per dag digitale 3D-ervaringen naar offline winkels.
- Moneylink (Nederland): maakt het gemakkelijk en veilig om nieuwe en gebruikte producten te verkopen via social media, blogs of sites. Moneylink handelt de betaling voor je af, informeert je bij een succesvolle verkoop en helpt je desgevraagd met de verzending.
- ShopAds (Nederland): is een retail-centric reclamemodel dat retailers in staat stelt om inkomsten te genereren door middel van reclame, zonder verlies van verkeer en conversie.
- Skace (Tsjechië): is een eenvoudige maar krachtige tool om werknemers vaak en direct te beoordelen, te motiveren en te coachen. Skace heeft performance management opnieuw uitgevonden.
- StoreGecko (Verenigd Koninkrijk): zorgt voor democratisering van 'product & channel information management' voor kleine en grote e-commerce sites.
- TryLikes (Nederland): maakt het meten van klantmeningen gemakkelijk. De technologie van TryLikes verzamelt antwoorden op vragen, analyseert en vergelijkt de resultaten.
NB: de deelnemers van de eerste editie vindt u hier.
Leuk lijstje, sommige zie ik wel wat in.
Deze naam van SKACE van Tjeschie, wel wat onhandig:
http://nl.urbandictionary.com/define.php?term=skace
Hi Henk, haha, inderdaad. Ik zal het aan ze doorgeven!