Twinkle | Digital Commerce

Gamma helpt klussers via live chat tijdens bouwvak

2017-11-09
180101
  • 1:20

Gamma laat klussers nu via een chat live vragen stellen aan medewerkers uit de bouwmarkt. Op Datvraagik.nl kunnen thuisblijvers hun klusgerelateerde vragen stellen, zowel via de desktop als op mobiele apparaten.

Gamma heeft een aantal werknemers van zijn bouwmarkten opgeleid tot chatservicemedewerkers voor tijdens de bouwvakperiode (tot en met 16 augustus). Zij werken met een tablet in de winkel en beantwoorden de vragen 'direct' op werkdagen tussen 9 uur en 21 uur. Op zaterdag is ‘Dat vraag ik’ bereikbaar tot 17 uur, op zondag van 12 uur tot 17 uur.

Belangrijkste klusperiode
‘Klusvragen stellen in onze bouwmarkten kon altijd al, maar het is nieuw binnen de doe-het-zelfbranche om dat via de chat aan één van de geselecteerde Gamma-klusadviseurs te doen’, zegt Alex Phaff, communicatiemanager van Gamma, in een persbericht. ‘Een nieuwe vorm van dienstverlening van Gamma tijdens de belangrijkste klusperiode – traditioneel de bouwvakvakantie – voor op de momenten dat de consument voor een probleem komt te staan. Juist dan kan de klusser er van op aan dat we met hem meedenken. Dat is waar Gamma voor staat.’

Commercial
Gamma promoot zijn nieuwe, tijdelijke dienst in een landelijke tv-commercial, waarin het klussende thuisblijvers aanspreekt:

Maakk.nl
Ook Praxis bedient klussers nu online met extra informatie en tips. Het bedrijf bouwde de community Maakk.nl, waarop consumenten hun klussen met elkaar kunnen delen. Ook is het mogelijk om vragen aan elkaar of het personeel van Praxis te stellen.

Lees ook: Praxis biedt medicijn voor kluskoorts: Maakk.nl (19-5-2015)