Twinkle | Digital Commerce

‘Duitsers besteden 7 procent meer aan producten op internet’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:59

Onze oosterburen gaven afgelopen jaar samen voor 41,9 miljard euro aan producten uit online, 7 procent meer dan in 2013 volgens het Bundesverband E-Commerce und Versandhandel (bevh). Marktplaatsen zijn nog altijd dominant in Duitsland, maar hun aandeel is afgenomen.

Het online kanaal tekende afgelopen jaar voor 85 procent van de consumentenverkoop op afstand in Duitsland, tegenover 81 procent in 2013. De postorderverkopen namen af, maar bedroegen nog altijd ruim 7 miljard euro.

Kleding
Duitse webshoppers gaven vorig jaar het meest uit aan kleding online: 11,9 miljard euro, ruim twee keer zoveel als aan entertainmentproducten (5,0 miljard euro). Boeken volgden daarachter (4,1 miljard euro). Hieronder is te zien dat de dominantie van marktplaatsen als Amazon en eBay afgelopen jaar is afgenomen. Pure players en vooral multichannel-partijen wonnen terrein (via Etailment):

‘12 procent groei in 2015’
Volgens bevh zullen de Duitse online productbestedingen in het lopende jaar sterker toenemen dan in 2014. De organisatie gaat uit van een groei van 12 procent, tot 46,9 miljard euro.