Postorderaar Garant-o-Matic, dat ook online verkoopt, is failliet. Het bedrijf uit het Brabantse Gilze werd al in 1978 opgericht. Het mikte met zijn aanbod voornamelijk op oudere klanten.
De rechtbank Zeeland-West-Brabant heeft op 30 december jongstleden het faillissement van zowel Garant-o-Matic B.V. als Garant-o-Matic Beheer B.V. uitgesproken, leert het insolventieregister. Koenraad de Klerk van VDT Advocaten & Mediators uit Tilburg is als curator aangewezen. Hij was zojuist niet bereikbaar voor direct commentaar.
Telefonistes
Garant-o-Matic was sinds eind jaren zeventig actief met postorderformules als Sunsucces, Kensington Art Collections en Princessa. De laatste periode werd voornamelijk nog onder de bedrijfsnaam verkocht, ook op Garantomatic.nl. Een kleine drie- en een halfjaar geleden kwam 90 procent van de omzet nog telefonisch binnen uit catalogusorders, vertelde directeur-eigenaar Peter de Nooijer destijds aan Twinkle. ‘Dat heeft alles met onze oudere doelgroep te maken, want ik weet dat het bij veel andere bedrijven andersom is’, voegde hij toe. ‘Wij zijn van oudsher een mailorderbedrijf’. Volgens De Nooijer verzond zijn bedrijf anno 2011 circa 450.000 pakjes op jaarbasis via de verschillende kanalen. Het kantoor in Gilze deed dienst als afhaallocatie.
Certificaat Thuiswinkel Waarborg
Garant-o-Matic was één van de eerste gecertificeerde leden van Thuiswinkel.org, leert Wikipedia. Daar is ook te lezen dat het bedrijf verschillende keren op de vingers is getikt door de Consumentenautoriteit, die inmiddels is opgegaan in de Autoriteit Consument en Markt (ACM).
Hoe jammer. Een klein bedrijf met hardwerkende medewerkers. Teloorgegaan door megalomane leidinggevenden?
Ik hang de vlag uit! Schoonmoeder wordt helemaal leeggetrokken, maken zo'n misbruik van ouderen die in de war zijn!
Ja, best jammer na al die jaren Ton, maar... in hun akties's gingen ze wel vaak te ver!
Stelletje misbruikers waren het! Hoe ouder hoe meer prijzen ze beloofde aan de oude zielige mensen! Een schande dat hier in Nederland niks aan te doen is! Blij dat ze er niet meer zijn!
De curator zal echter het adressen bestand wel verkopen...:-(
Afzender: Garant-o-Matic <directie@garantomatic.nl>Aan: <xxxxxxxx57@hotmail.com> Onderwerp: Oplossing voor het jack.Datum: maandag 16 maart 2015 10:51:17
Geachte heer Lourens,
Wat vervelend dat de jas nu al scheurtjes vertoond. Wegens het faillissement van Garant-O-Matic kunt u de jas helaas niet meer terug sturen.
Wij van Comfort Trends proberen het voor de Garant-O-Matic klanten zo goed mogelijk op te lossen. Als u wilt kunnen wij u een nieuwe jas toezenden.
U krijgt dus van ons een nieuwe jas aangeboden. Zou u zo vriendelijk willen zijn ons terug te mailen of u die nieuwe jas wilt ontvangen?
Dan maken wij het zo snel mogelijk in orde voor u.
Met Vriendelijke Groet, Nicky Mevissen
Ik blijf er in geloven, maar heb tot opheden, nog niks van Comfort Trends mogen ontvangen!
3 maanden geleden heb ik 2 van die tuinlampjes op zonnecel van ze gekocht, in de aanbieding voor de halve prijs, maar 1 was al gelijk stuk, maar ze stuurde zonder probleem 2 nieuwe.
Sindsdien krijg ik stapels post van ze waarbij ik veel geld zou kunnen winnen in hun loterij als ik wel eerst voor 35 euro iets koop, ik krijg certificaten waarop aangegeven dat ik een top klant ben en zeer trouw, en dat werd zeer gewaardeerd door de directie en daarom werd ik geselecteerd voor een mogelijke hoofdprijs, en dit alles voor de aankoop van 2 tuinlampjes van ongeveer 10 euro. Hiermee verdienen ze dan kennelijk nu hun geld, of het verder deugt weet ik niet, maar vertrouwen heb ik er op deze manier niet in.
Ik kreeg deze week een aanmaning van grant o matic terwijl ik niets besteld heb.Ik zou volgens hun herhaalde betalings verzoeken hebben ontvangen,wat helemaal niet waar is.Het bedrag is verhoogd met 15 euro aanmaankosten moet binnen 7 dagen betaald zijn,word daar na weer met 25 euro verhoogd,
het vermelde giro nr,klopt niet met vorige gironummers.
het geheel is ondertekend met P de Nooijer
Dit alles terwijl het bedrijf failiet is
Ik word elke dag bestookt met allerlei mailen en boekjes dat ik de zogenaamde hoofdprijswinnaar ben..Let wel telkens genomineerd ha ha. Als je de verschillende geluksnummer bekijkt zijn ze telkens anders...vreemd toch..ik heb een aantal formulieren teruggestuurd zonder bestelling maar wel met winnende nummers...geen reactie...wel sturen ze telkens weer nieuwe boekjes...onvermoeid...ik heb inmiddels een antwoordnummer...kost me geen postzegel meer en last but nog leest. ..Alle artikelen zijn veel te duur
vandaag een brief ontvangen van Vesting Finance incasso,
dat ik een betalings achterstand heb bij Garant-o-Matic, in het verleden wel eens post van gehad, maar nooit echter wat besteld.
door de rentekosten stijgt uw schuld,
het openstaand bedrag is momenteel 136,81 inclufief rente en evt (buiten) gerechte kosten. met dossiernummer ook nog (lijkt me sterk, nooit iets besteld)
heb wat op internet gezocht naar dit bedrijf, zie ik dat ze falliet zijn.
wat denken ze daar,, dat stomme blondje heb dr vakantie geld gehad, die zullen we eens een rekening sturen.
in de kliko met die zooi, ik heb nooit iets besteld, dus van mij krijgen ze niks
Hier ook een brief van Vesting Financien incasso dat er een achterstand in betaling zou zijn bij garant o matic. Nog nooit van het bedrijf gehoord laat staan er iets besteld. Meteen Vesting Financien gebeld dat ik totaal niet weet waar dit over gaat. Laat ze maar komen met mijn bestellingegevens? Wat is er besteld dan wanneer en waar afgeleverd. Bovendien gebruiken ze alleen mijn 1e voorletter in de brief. Ik ben dus niet de aangeschreven persoon.