Twinkle | Digital Commerce

Telegraaf leunt op GroupDeal voor e-commerce

2017-05-27
180101
  • 1:40

GroupDeal speelt een prominente rol in de toekomstplannen van de Telegraaf Media Group met e-commerce. Oprichter Paul Montange krijgt de leiding over de webshop van De Telegraaf. De online verkoopactiviteiten van de dagdealaanbieder en de krant worden gebundeld.

De Telegraaf Media Group (TMG) heeft ook de resterende 40 procent van de aandelen in GroupDeal in bezit gekregen, laat het mediaconcern weten. Daarmee is het nu 100 procent eigenaar van de dagdealsite die Paul Montagne in 2010 begon. In dat jaar nam TMG al een aandeel van 40 procent in GroupDeal. Het belang werd begin 2012 uitgebreid naar 60 procent.

Bundeling
GroupDeal claimt een positie in de top 3 van online dagdealaanbieders in Nederland, met 1,7 miljoen gebruikers. Volgens TMG combineert het kortingsplatform ‘omzetgroei met een gezond rendement’. Het concern kondigt een samenvoeging aan: ‘Door de activiteiten van GroupDeal en de webshop van De Telegraaf te integreren verwacht TMG het gecombineerde resultaat verder te kunnen verbeteren en de positie in de groeiende e- commerce markt te verstevigen. De bundeling van activiteiten van GroupDeal en de webshop van De Telegraaf impliceert ook een groter online bereik voor de adverteerders.’

Paul Montagne
Ook na de laatste aandelentransactie houdt oprichter Paul Montagne de leiding over GroupDeal. Hij zal ‘bovendien de aansturing op zich nemen van de webshop van De Telegraaf’, aldus TMG. ‘Verder richt hij zich op de krachtenbundeling van deze webshop en GroupDeal.’ Montagne laat alvast weten dat mobile commerce veel prioriteit krijgt.

Bouwer van webshops
TMG zag een paar jaar geleden nog een rol voor zichzelf weggelegd als bouwer van webshops voor het mkb. Die rol heeft de nummer 65 van de Twinkle100 nooit op zich genomen en het lijkt er niet op dat het er nog van gaat komen; bij de bekendmaking van de halfjaarcijfers (pdf) werd onlangs duidelijk dat TMG de stekker trekt uit de ‘
niet print gerelateerde online activiteiten’.
 
Lees ook:
Heimweewinkel van De Telegraaf naar Van Tol Retail
(dinsdag 21 januari 2014)