Twinkle | Digital Commerce

‘Albert Heijns worden afhaalpunt Kiala’

2017-05-27
180101
  • 1:36

Webwinkeliers die zijn aangesloten op het afhaalpuntennetwerk van Kiala, kunnen hun pakjes binnenkort laten oppikken bij Albert Heijn. Dat schrijven diverse media vanochtend althans, op basis van een artikel in Het Financieele Dagblad (FD). Ahold ontkent stellig.

Volgens het FD-artikel worden de supermarkten van Albert Heijn toegevoegd aan het netwerk van Kiala. Kopers bij honderden webwinkels, waaronder de Bijenkorf, C&A, H&M, Neckermann.com, Nespresso, Omoda en V&D, zouden dan bestellingen kunnen ophalen bij de Zaanse grootgrutter.

Ontkenning
Albert Heijn zegt absoluut geen weet te hebben van een dergelijke samenwerking. 'Er is geen contact geweest tussen Albert Heijn en UPS over Kiala-punten', zegt Dagna Hoogkamer namens Ahold tegen Twinkle. 'Informatie over dat wij Kiala-punten zouden openen in samenwerking met UPS klopt niet.'

Ronald Metselaar, verkoopdirecteur van Kiala, verwees voor een reactie op AH's ontkenning naar de burelen van UPS. Het Amerikaanse bedrijf, noch zijn Nederlandse persbureau, was tot op heden beschikbaar voor commentaar aan Twinkle.

'Op zoek naar grote keten'
De mediahausse van vanochtend is gebaseerd op een interview in Het Financieele Dagblad met Henk Kammeraat, directeur van UPS Benelux. Hij vertelt in de krant dat UPS dankzij de samenwerking met Albert Heijn straks zo'n 1.400 Nederlandse afhaalpunten heeft voor weborders. Voor de uitbreiding van Kiala's afhaalpuntennetwerk ging UPS op zoek naar ‘een grote keten, waar veel mensen komen', aldus Kammeraat  in het FD. 'Albert Heijn is dat. Daarbij heeft dat bedrijf een contract met Bol.com, een van de grootste online winkels in Nederland. Daar bezorgen wij al voor.'

Kiala en Bol.com
Kiala, sinds vorig jaar in handen van UPS, levert momenteel op white label basis de technologie voor AH’s afhaalpuntennetwerk voor Bol.com. Bol.com heeft sinds enkele maanden een afhaalpunt in de meeste Nederlandse en en Belgische vestigingen. Ahold, eigenaar van Albert Heijn en Bol.com, is met een online omzet van 660 miljoen euro in 2012 aanvoerder van de Twinkle100.