Twinkle | Digital Commerce

Gezamenlijke webwinkel Selexyz en De Slegte opent volgende week

2017-05-27
267273
  • [nieuws]
  • 1:40

De websites van Selexyz en De Slegte leiden vanaf volgende week naar een nieuw gezamenlijk domein. De nieuwe bedrijfsnaam, Polare vermoedelijk, krijgt een plek op de gevels van de geredde boekwinkels. De Facebook-accounts worden samengevoegd en er komt een mobiele app.

Dat is te lezen op de website van De Slegte. De online migratie vindt volgende week woensdag plaats, de dag waarop ook de mobiele applicatie van de formule wordt gelanceerd. Een dag later, op donderdag de 27e, moeten alle winkels zijn voorzien van de nieuwe naam, waarna tot eind deze maand allerlei activiteiten worden georganiseerd in de vestigingen.

Polare
Mustreads.nl meldde begin deze maand dat de nieuwe boekenformule de naam Polare zullen krijgen, omdat die merknaam eerder dit voorjaar werd geregistreerd. In een zoekresultaat op Google vindt de site daar vandaag bevestiging voor.

Inspireren en helpen zoeken
De Slegte meldt zelf over de nabije digitale toekomst: ‘Op 26 juni gaan deslegte.com en selexyz.nl samen verder met een nieuwe website (uw inloggevens van deslegte.com blijven gewoon actief). De service en expertise van deslegte.com en selexyz.nl bundelen we samen om je nog beter van dienst te zijn. De website krijgt een nieuwe uitstraling en er zijn een aantal aanpassingen doorgevoerd om je op een vernieuwende manier te inspireren en te helpen zoeken naar het juiste boek.’

Integratie
ProCures Investments, toen al eigenaar van De Slegte, nam het kwakkelende Selexyz in maart vorig jaar voor 3,5 miljoen euro over. De ambitie was uit de twee bestaande boekhandelsketens één nieuwe retailformule te ontwikkelen, ook online. Een aantal van de oorspronkelijk 44 vestigingen van De Slegte en Selexyx werd gesloten.

Boekwinkel 3.0
Om te komen tot de ‘boekwinkel 3.0’ werd op de site Vraagteken.info naar meningen gevraagd. ProCures ontving 68.573 antwoorden van consumenten, waaruit vier hoofdconclusies konden worden getrokken; klanten willen een gevarieerd aanbod, vriendelijk personeel, een digitaal scherm in de winkel en een goede sfeer:


Boekenparadijzen
De winkels van de nieuwe formule moeten boekenparadijzen worden, liet Maurits Regenboog van ProCures eerder weten aan Twinkle. Volgens hem bieden ze straks mogelijk ook plaats aan andere ‘producten en diensten die bij de beleving van een boekwinkel passen’.

Zie ook: Selexyz komt met koerier voor same day delivery