Etsy, de online marktplaats vol handgemaakte artikelen en vintage fashion, test een business-to-business platform. Grote Amerikaanse retailers kunnen bij Etsy Wholesale producten van handelaren aankopen om hun eigen (offline en online) assortiment mee uit te breiden.
Etsy Wholesale heeft inmiddels modegigant Nordstrom als klant aangetrokken, schrijft zakenblad Forbes op zijn website.
Lokaal karakter
Nordstrom gaat onder de naam ‘Etsy & Nordstrom Present’ producten van Etsy-ondernemers verkopen in de woonafdeling van zijn fysieke winkels en webshop. De verkoop van dit soort producten geeft een ‘lokaal karakter aan de winkel van een grote naam als Nordstrom’, zegt Chad Dickerson, CEO van Etsy, tegen Forbes. In november vorig jaar startte West Elm, een Amerikaanse meubelketen, in zijn fysieke winkels al met de verkoop van Etsy-producten onder de naam ‘Etsy for West Elm.’
Platform voor retailers van ieder formaat
De testfase van Etsy Wholesale wordt later dit jaar afgerond, waarna de definitieve versie van het platform wordt gelanceerd. Het bedrijf zegt bezig te zijn met het uitnodigen van diverse retailbedrijven. Dickerson zegt dat de verkoop aan retailers niet per se een nieuwe hoofdactiviteit van Etsy wordt. Hij ziet wel graag, schrijft Forbes, dat retailers van ieder formaat ‘to have Etsy Wholesale at their fingertips.’
Etsy in Nederland
B2B-verkoop van Etsy-producten is in ons land nog niet aan de orde, de B2C-handel groeit net als in andere delen van de wereld flink. Vorige maand lieten Nederlandse Etsy-ondernemers weten gratis verzending te bieden aan klanten die artikelen uit de eigen regio kopen. Met het initiatief #EtsyLokaal willen zij online kopers van het handelsplatorm naar eigen zeggen laten zien wat er vlak om de hoek zit. Etsy.com is nu ongeveer een half jaar beschikbaar in het Nederlands.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Etsy.com test verkoop aan retailergiganten VS
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.