Twinkle | Digital Commerce

Sanoma Media in zee met Veilingacties.nl

2017-05-27
383297
  • [nieuws]
  • 1:22

Sanoma Media gaat experimenteren met veilingverkoop op eigen websites. Daartoe heeft het bedrijf een overeenkomst gesloten met Veilingacties.nl. 'We gaan toe naar een belang in die site', aldus Sanoma's Sander ten Dam. 'Hoe groot het belang wordt hangt af van het succes.'

Veilingacties.nl werd in oktober vorig jaar gelanceerd door de Dutch Concept Group. De site brengt onder meer restpartijen van webwinkeliers en hoteliers onder de hamer. Gevraagd naar het onderscheidende karakter wees initiatiefnemer Dustin Karelse destijds op het brede assortiment en de gratis opname voor webwinkeliers.

Verdienmodellen
De kersverse strategische partners willen 'de synergie omzetten in verdienmodellen voor beide partijen’, zegt Karelse over de uitdaging die er ligt: ‘Het bereik van Sanoma Media zal VeilingActies naar een hoger niveau tillen, waardoor de site zo mogelijk kwalitatief nog betere aanbieders kan aantrekken. Dit moet leiden tot nog uniekere acties voor de consument.’

Meer bekendheid en verkeer
Performance based director Sander ten Dam zegt tegen Twinkle dat Sanoma Media Veilingacties.nl aan meer bekendheid en meer verkeer wil helpen. 'Door middel van marketingacties gaan we die site groot maken.'

In ruil daarvoor krijgt het uitgeefbedrijf de mogelijkheid kennis op te doen over veilingverkopen, waarmee het de komende tijd dan ook zelf zal gaan experimenteren. 'Op welke sites we dat zullen gaan doen, kan ik nu nog niet zeggen. Feit is dat we mogelijkheden zien in deze game-achtige manier van verkopen. We zullen op termijn een belang nemen in VeilingActies, dat is afgesproken, maar we weten op dit moment nog niet hoe groot dat zal worden.'