Fab.com, dat is gestart als besloten shoppingcommunity, heeft laten weten dat bezoekers voortaan geen account meer hoeven aan te maken om door de shop te kunnen browsen. In de VS is de verplichte registratie inmiddels vervallen, Europa volgt binnen een ruime week.
De eerdere registratieplicht heeft het bedrijf zeven miljoen geregistreerde leden opgeleverd, maar het bood geen prettige user experience, laat CEO en oprichter Jason Goldberg in een blogpost weten. Vanaf nu is een account alleen nodig voor diegenen die een item aan een favorietenlijst willen toevoegen of voor shoppers die daadwerkelijk een bestelling willen plaatsen.
Ruim 10.000 producten
Goldberg geeft in zijn blogpost aan dat Fab.com, dat designer mode en woonaccessoires aanbiedt tot 70 procent onder de reguliere marktprijs, momenteel meer dan tienduizend producten heeft. ‘Why are we hiding them?!’, vraagt hij zich af. ‘We should be making it as easy as possible for people to shop it!’
Fab.com is sinds mei van dit jaar actief in Nederland. Daarnaast was het bedrijf deze zomer in het nieuws in verband met de kapitaalinjectie van 105 miljoen dollar door Atomico, het bedijf van Skype-medeoprichter Niklas Zennström.
Fab.com stapt af van besloten karakter
2012-09-14T14:19:00
2017-05-27
180101
Fab.com mag wel eens iets aan hun unsubscribe link doen in de email. Hoogst irritant dat je niet via die mail kunt afmelden.
Ook een reply op de mail en naar het bedrijf heeft geen succes...
Beetje achterhaald idee dat je lid moet worden om bij je te mogen shoppen.