Sunweb heeft ‘als antwoord op de recessie’ een zogenoemde Outlet Store geopend. Via e-mail of Facebook kunnen koopjesjagers op de hoogte blijven van dagdeals met kortingen tot 70 procent. Het aanbod is voor ieder zichtbaar op Sunweb.nl.
Volgens marketingmanager Jonas de Groot blijft het aantal reisboekingen over de hele linie achter bij dat van vorig jaar. ‘Tegelijkertijd weten we uit onderzoek dat mensen niet van plan zijn om korter of minder ver op vakantie te gaan. Dat heeft ons geïnspireerd om iets bijzonders te doen met onze voorraad.’
Gesloten deuren
Flash sales van gevestigde reisorganisaties zijn geen gemeengoed. Internationale shopping communities als Vente-privee.com, Gilt Groupe en HauteLook deden er ervaring mee op, veelal achter gesloten deuren. HotelSpecials lanceerde in juni vorig jaar een eigen kortingsclub onder de naam Secret Savers, met (ook voor Google) ‘verborgen hotelaanbiedingen’.
De dagdeals van Sunweb zijn gewoon te zien op de site:
Beste direct seller
Sunweb is onderdeel van de Sundio Group, achter KLM de tweede online reisverkoper van Nederland (Travel Top 30 van de Twinkle100). Sunweb won begin dit jaar een zogenoemde Veer als beste direct seller in de Nederlandse reisbranche. Het label biedt dit seizoen drie dagen bedenktijd op boekingen, om twijfelende consumenten over de streep te trekken.
Het wordt inderdaad een steeds belangrijker markt. Het vergelijken van vakantiehuizen is bovendien een leuk tijdverdrijf en brengt mensen al in de vakantiesfeer.
Maar minder is niet altijd meer, goedkoop boeken is niet altijd een garantie voor kwaliteit.
Op www.recreatiewoning.nl bieden wij juist een aanbod van vakantiewoningen welke geplaatst zijn door veelal particulieren die hun eigen tweede huis voor de verhuur aanbieden. Dit zijn dan dikwijls geen dertien in een dozijn accommodaties maar juist vakantiewoningen met een persoonlijk inslag. Dit kan uw vakantiervaring intenser maken.
Ook leuk om even te bekijken: het artikel over flash sales (of flits sales) en email marketing.
http://www.frankwatching.com/archive/2011/10/27/meer-kliks-en-conversie-handleiding-voor-de-perfecte-flits-sale/