Twinkle | Digital Commerce

Nieuwkomer FoodiesClub mikt op 1 miljoen leden

2017-05-27
210108
  • 1:45

Foodiesclub.nl werd half december gelanceerd als nieuwe kortingssite voor liefhebbers van eten, drinken en koken. Al meer dan honderdvijftigduizend ‘foodies’ schreven zich in voor de nieuwsbrief. Eind dit jaar moet de teller op 1 miljoen leden staan, aldus Pieter Klappert.
   
Kookliefhebber Klappert, die voorheen onder meer werkzaam was als internetmanager bij Roompot Vakanties, heeft FoodiesClub opgezet met zakenpartner Joeri van Ham: ‘Hij is de commerciële man, ik de creatieve’, zegt hij over de rolverdeling. ‘Restaurantaanbiedingen doen het erg goed op Groupon. Wij geloven dat er genoeg ruimte is op de Nederlandse markt voor een kortingssite met deals rondom lekker eten, zowel binnens- als buitenshuis.’

Werving
In de aanloop naar de lancering van de site heeft FoodiesClub via Twitter en Facebook al kookliefhebbers warm gemaakt voor het concept. Vervolgens werd samen met Yonego een wervingscampagne gestart, met online advertenties rondom onder meer games en met coregistratie. Klappert: ‘Het werven van leden is op zichzelf zo moeilijk nog niet. Het gaat erom dat we straks iedere dag voor verschillende plaatsen relevante deals kunnen voorschotelen.’

Vouchers
Vanaf vandaag gaan drie accountmanagers actief de markt op om restauranthouders, kook- en delicatessenwinkels te interesseren voor FoodiesClub. Bedrijven moeten minimaal 30 procent korting bieden, minder dan de 50 procent die Groupon als ondergrens hanteert. Net als bij Groupon staan de ondernemers een percentage van de aankoopprijs af aan het koopjesplatform. Klappert: ‘Een unique selling point (usp) van ons is dat we na het inleveren van de vouchers enquêtes afnemen onder de kopers. Zo zien ondernemers welke doelgroep ze ermee bereikten en wat de ervaringen zijn geweest.’

Ambitie
Bij de start heeft FoodiesClub naast landelijke aanbiedingen ook deals voor foodies in Amsterdam, Utrecht, Eindhoven en Den Bosch. Rotterdam, Den Haag en thuisstad Breda komen daar binnenkort nog bij. Klappert noemt een drieledige ambitie voor 2012: ‘Het streven is 1 miljoen leden en iedere dag een leuke aanbieding voor de verschillende plaatsen. Tenslotte willen we dat ondernemers tevreden zijn over ons platform, zodat horeca en winkeliers ons straks ook uit zichzelf weten te vinden.’