Twinkle en PayPal zijn begonnen met het aanbieden van online-seminars over verschillende deelgebieden van e-commerce. In het eerste seminar, dat deze week live was te volgen, stond mobiel betalen centraal. Het seminar is vanaf nu op deze site te bekijken.
Richard de Veer van PayPal Zakelijk begint het seminar met een algemene introductie, waarin hij uitlegt hoe een online-seminar werkt en waarom Twinkle en Paypal het samen aanbieden. Het belangrijkste doel is de kennis over e-commerce te vergroten aan de hand van aansprekende cases voor en door ondernemers.
In de eerste aflevering, over mobiel betalen, staat de case iWijnhuizz centraal. Dat is een applicatie van online-wijnverkoper Wijnhuizz, die bestellen en betalen via de iPhone mogelijk maakt. Aan het woord komen Ronald Toet van Wijnhuizz en Boudewijn Verkerk van applicatie-ontwikkelaar Sixpack. Het seminar wordt afgesloten met conclusies over de marktpotentie van mobile commerce.
Hieronder kunt u een weergave van het seminar bekijken, overigens zonder de interactieve mogelijkheden die live kijken biedt. Via het menu onder de beelden links kunt u direct een bepaald ‘hoofdstuk’ van het seminar instarten.
Twinkle houdt zijn lezers op de hoogte van nieuwe online-seminars, waarin u dan ook live kunt participeren.
Echt een leuk initiatief van Twinkle en PayPal. Ik heb veel opgestoken van deze case, waarin de eerste echte m-commerce toepassing van Nederland nader wordt toegelicht. Sixpack heeft met de Paypal oplossing voor de wijnhuizz iPhone app een mooie en zeer gebruiksvriendelijke toepassing gerealiseerd. Ik heb zojuist vanaf de bank een mooie fles wijn besteld ;-)
Het volgende online seminar ga ik zeker volgen!
Als winkelier heb ik schoon genoeg van PayPal. De kosten zijn VEEL hoger dan bij iDeal of credit card betalingen, en de administratie is een ramp. Zo is het bijvoorbeeld onmogelijk een factuur op te vragen, je kan slechts je kosten berekenen door alle transactiekosten zelf op te tellen. Heel klantgericht dus...
Het ergste is dat ik afgelopen week 150 euro ben kwijtgeraakt omdat een ongeduldige klant een klacht had ingediend. Hij (fransman) vond dat hij te lang moest wachten op zijn pakketje. Het pakketje is een dag later gewoon afgeleverd (heeft de klant mij zlefs gemaild), maar PayPal besloot een maand later dat het probleem niet was opgelost en heeft de 150 euro teruggeboekt naar de klant. Klant houdt zich nu van de domme (is immers 150 euro rijker) en van PayPal krijg ik alleen maar standaard mailtjes dat het bewijs onvoldoende zou zijn. Je kan ze niet eens bellen of mailen, de enige communicatiemogelijkheid is een duur 0900 faxnummer. Belachelijk. En dat terwijl ik jarenlang klant ben geweest en tienduizenden euro's heb ontvangen, zonder ook maar één probleem. Die 150 euro valt daarbij in het niet, maar voor mij is dit een principiele reden PayPal voortaan te mijden. Wees gewaarschuwd! Ga liever in zee met een ECHTE payment provider.
Heb het webinar ook live gevolgd. Was erg interessant om de praktijkcase uitgelegd te krijgen. Handig ook dat je meteen een aantal vragen via de chat kunt stellen. Een aantal zijn er in de live-uitzending van mij beantwoord. :)
De volgende keer ben ik weer bij!
Groeten,
Anne Jan
PS Raar dat PayPal overigens niet op bovenstaande reactie ingaat.