Centralpoint.nl heeft een nieuwe website gelanceerd, die is gebaseerd op de veranderde merkidentiteit van het bedrijf. Commercieel manager Marcel Joosten noemt de nieuwe site verder ‘een logische stap in de longtail strategie’.
Centralpoint.nl liet eerst een nieuwe corporate identity ontwikkelen door communicatiebureau Usual Suspects, voor het ontwerpbureau Silo de website op de schop liet nemen. De online-aanbieder van computerproducten kreeg onder meer een nieuw logo en een nieuwe payoff: ‘We Mind Your Business.’
Longtail
Het aantal beschikbare producten op Centralpoint.nl is, de longtail theorie indachtig, uitgebreid tot niet minder dan vierhonderdduizend artikelen. Ze zijn afkomstig van ruim tweeduizend verschillende fabrikanten. Om de weg te vinden tussen dit ruime assortiment is de site volgens Joosten voorzien van een meer intelligente navigatie: ‘Bezoekers komen binnen de categorieën terecht in een boomstructuur, die we eerder niet hadden.’
Bol.com en Wehkamp.nl
Central Point blijft, getuige ook de nieuwe payoff, zich voornamelijk richten op de zakelijke markt. Daar komt 80 tot 85 procent van de omzet vandaan. Joosten: ‘We blijven de prijzen inclusief en exclusief btw vermelden, om ook consumenten te dienen. Maar de wedstrijd is online wel gestreden op de consumentenmarkt. Bol.com en Wehkamp.nl zijn de winnaars, dan komt er heel lang niets en het is moeilijk in dat strijdgewoel een naam op te bouwen. Bovendien wordt er in de b2b-markt veel meer geld uitgegeven in onze productcategorie.’
Van den Ende & Deitmers
De site van Centralpoint.nl onderging de vierde metamorfose sinds de lancering in 2002. De omzet van het bedrijf is toegenomen van 1 miljoen euro in dat eerste jaar, tot 39 miljoen in het afgelopen jaar. Ondernemers Joop van de Ende en Hubert Deitmers, samen opererend als Van den Ende & Deitmers, hebben sinds 2008 een belang van 30 procent in het bedrijf.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Centralpoint.nl: nieuwe site en identiteit
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.