Twinkle | Digital Commerce

Onderzoek: 'multichannel matters'

2017-11-08
180101
  • 1:01

Het ontwikkelen van een multichannelstrategie is onvermijdelijk voor veel retailers. Dit stelt FreshMinds in een rapport. Het maakt inzichtelijk dat veel retailers er niet in slagen om in de verschillende kanalen een consistente brand experience te bewerkstelligen, toch cruciaal voor het imago.

Multichannel brengt zowel risico’s als kansen met zich mee. Wanneer een consument een slechte ervaring heeft gehad in een bepaald verkoopkanaal zal hij deze immers associëren met het overkoepelende merk. Daartegenover staat dat een goede ervaring in het ene kanaal het andere kanaal juist kan versterken. Hiervoor is merkcontinuïteit door een goede en overeenkomstige service in alle kanalen essentieel. Maar niet eenvoudig.

Back-end
In het rapport ‘Multi-Channel Matters – a route to next generation retailing’ van het Britse onderzoeksbureau FreshMinds leest u over de kwesties waar retailers tegenaan lopen als ze een consistente dienstverlening van hoog niveau in alle kanalen willen doorvoeren. Het gaat met name om back-end processen als voorraadbeheer, order fulfilment en retouren. Ook geeft het rapport praktische oplossingen over hoe om te gaan met deze kwesties, plus een heldere case.

Het rapport kunt u hier downloaden.