Twinkle | Digital Commerce

Siss-Boy opent webwinkel

2017-05-27
180101
  • 1:00

Sissy-Boy heeft met enige vertraging een webwinkel gelanceerd, waarin een deel van het assortiment wordt aangeboden. ‘Het is de bedoeling dat de collecties in de winkels en online in het volgende winterseizoen synchroon lopen’, aldus Judith van Venrooij, hoofd marketing en communicatie bij de winkelketen.

Het Nederlandse Sissy-Boy heeft dertig fysieke winkels, een Youtube-kanaal en accounts op Facebook en Hyves, maar het verkocht zijn special basics tot op heden niet online. De webshop, die aanvankelijk maandag stipt om 12 uur zou openen maar nu pas in de lucht is, brengt daar verandering in. Aangeboden worden tijdloze basics van eigen makelij en interieur- en verzorgingsproducten van het eigen merk Homeland.

Kannibalisatie
Van Venrooij wil geen prognoses doen over de omzet die Sissy-Boy.nl moet genereren: ‘Het kan alle kanten op. Het is voor ons ook echt allemaal spannend.’ Hoewel Sissy-Boy niet met franchisenemers werkt, leefde binnen het bedrijf wel enige angst voor kannibalisatie, ekent Van Venrooij. ‘Maar ik heb duidelijk kunnen maken dat  vestzak broekzak niet erg is en dat de taart alleen maar groter wordt’