Sissy-Boy heeft met enige vertraging een webwinkel gelanceerd, waarin een deel van het assortiment wordt aangeboden. ‘Het is de bedoeling dat de collecties in de winkels en online in het volgende winterseizoen synchroon lopen’, aldus Judith van Venrooij, hoofd marketing en communicatie bij de winkelketen.
Het Nederlandse Sissy-Boy heeft dertig fysieke winkels, een Youtube-kanaal en accounts op Facebook en Hyves, maar het verkocht zijn special basics tot op heden niet online. De webshop, die aanvankelijk maandag stipt om 12 uur zou openen maar nu pas in de lucht is, brengt daar verandering in. Aangeboden worden tijdloze basics van eigen makelij en interieur- en verzorgingsproducten van het eigen merk Homeland.
Kannibalisatie
Van Venrooij wil geen prognoses doen over de omzet die Sissy-Boy.nl moet genereren: ‘Het kan alle kanten op. Het is voor ons ook echt allemaal spannend.’ Hoewel Sissy-Boy niet met franchisenemers werkt, leefde binnen het bedrijf wel enige angst voor kannibalisatie, ekent Van Venrooij. ‘Maar ik heb duidelijk kunnen maken dat vestzak broekzak niet erg is en dat de taart alleen maar groter wordt’
Wat een usability-ramp. Werkelijk niets klopt, waarom deze vermelding op Twinkle?
@Aldo: omdat het een vrij grote speler is in de markt, met dertig winkels, die vanaf nu multichannelketen gaat spelen. De comments staan open voor meningen over hoe ze dat aanpakken, zoals die van jou.
Ik moet ook zeggen dat ik het bepaald geen fijne winkel vind. Ik weet niet zoveel van de Sissy Boy huisstijl en branding, maar ik vermoed dat vooral deze factoren invloed hebben gehad op hoe de webwinkel eruit is komen te zien.
Vooral de navigatie is een ramp. Nu ik uiteindelijk bij een shirt uit ben gekomen weet ik weer niet hoe ik terugga naar een categorie. Ook is het zoeken naar de 'voeg toe aan winkelwagen' knop, die had best een kleurtje mogen krijgen (en dat hoeft heus niet in fel rood).
De kwaliteit van de productfoto's valt me ook tegen. Ik zag een blouse en vanwege de slechte foto moest ik zoeken naar wat de kleur nou moest zijn. Dat bleek toch, zoals ik dan wel vermoedde, wit te zijn. Als je alleen zwarte en witte kleding verkoopt, zorg dan ook dat wit echt wit is en niet grauw, denk ik dan.
Afrekenen moet verplicht met een account, dat was in 2009 al 'not done', bovendien zijn er ook als je die gegevens graag wilt betere manieren voor.
Al met al is Aldo's reactie wellicht erg kort door de bocht, maar wel waar.
Mij valt op dat de laadtijden en usability moeten lijden onder de vormgeving. Van kannibalisatie kan vooralsnog geen sprake zijn. Met de auto naar een dichtsbijzijnde winkel, parkeren, kleding uitzoeken en in de rij staan om af te rekenen gaat sneller......
Je kunt zien dat er veel geld in de ontwikkeling van de website is gestopt. Met welke doelstelling is siss-boy.nl in de markt gezet?