Twinkle | Digital Commerce

Q-pon werkt aan mobiele betaaloplossing webwinkels

2017-10-05
170129
  • 1:35

Q-pon, dat kortingscodes verstrekt via de mobiele telefoon, gaat zich nadrukkelijker richten op webwinkels. Het bedrijf sleutelt aan eenwebapplicatie waarmee afgeprijsde producten direct mobiel kunnen worden afgerekend.

Daartoe wil Q-pon gebruik maken vanSMS Betalenvan de Rabobank, vertelde directeur Patrick Wilson gisteren tijden deNationale Marketing Dagaan Twinkle.

Kortingscode
Q-ponwerd een klein jaar geleden gelanceerd en mikt vooral op (fysiek) winkelend publiek. Als shoppers op het mobieltje een postcode of plaatsnaam invullen en vervolgens een aanbieder uit een categorie selecteren, krijgen ze een kortingscode te zien. Die kunnen ze verzilveren in fysieke winkels, maar ook telefonisch of in een webwinkel.

'Relevante extensie'
Vanaf de start werkt Q-pon samen met gadgetshopLupux.nl.Ook zittenWeekendjeweg.nl en Van der Valk vakanties in het klantenportfolio. Wat Wilson betreftkomen er snel meer online-aanbieders bij: We testen momenteel een betaaltoepassing op basis van Rabo SMS Betalen. Mensen die op hun mobieltje een interessante korting van een webwinkelier vinden, kunnen het product dan meteen binnen onze omgeving bestellen. Zo leveren we de webwinkelier een relevante extensie: het mobieltje als verkoopkanaal.

Wilson erkent dat het dan wel om hele concrete aanbiedingen moet gaan, waarvan de kortingskoper de waarde kent zonder het product te zien.

Affiliatewereld verzadigd
Q-pon zal zijn kortingscodes alleen via het mobieltje blijven verspreiden. Wilson zegt zich niette willen mengen in het strijdtoneelvan de kortingsites: De affiliatewereld raakt langzaamaan verzadigd. Mensen bezoeken die sites omdat ze weten dat ze toch wel een korting kunnen vinden bij hun favoriete webwinkel. Wij benlvoeden daarentegen de set-of-mind; Door via het mobieltje exclusieve premium content te leveren voor webwinkeliers, kunnen we mensen die normaal naar webwinkel A gaan, verleiden tot een aankoop in webwinkel B.

De Telegraaf, ilse en eBuddy
Q-pon werkt op basis van pull. Om ervoor te zorgen dat mensen de mobiele site vaker bezoeken, is het bedrijf een samenwerking aangegaan met De Telegraaf, dat op Telegraaf.mobiverwijstnaar de kortingen van Q-pon. Ook sloot Wilson deals met Ilse Media(voor Nu.n, Nukaart.nl en Hier.nl) en met eBuddy.