Twinkle | Digital Commerce

Saviena.com opent online-kioskdeuren

2017-05-27
  • 1:42

Saviena.com verkoopt vanaf vandaag ruim tweeduizend tijdschrifttitels uit binnen- en buitenland. De webwinkel werkt nauw samen met Sellvia, dat de magazines verzamelt, verpakt en verstuurt.

Volgens Peggy Simons, die met Arjen Bruining het initiatief nam voor de online-kiosk, is Saviena.com de eerste Nederlandse site die zich volledig richt op de verkoop van tijdschriften.  

TNT Post en AKO
TNT Post en AKO verkopen al magazines via Sellvia, maar op die sites worden ook andere producten verkocht. Simons: 'Ze bieden bijvoorbeeld boeken, cadeaus en allerlei gadgets aan en doen de tijdschriften er een beetje bij. Wij gaan dat zeker niet doen en daar is Sellvia ook blij mee.'

1,95 europ per order
Voorlopig verkoopt Saviena.com alleen losse nummers. Behalve voor de eigen marketing zorgt het bedrijf ook voor de betaling van de magazines, via iDeal of eenmalige machtiging. De kosten voor verpakking en verzending bedragen 1,95 euro per order. Wie voor drie uur 's middags bestelt, heeft de bladen de volgende dag in huis.

Op termijn wil Saviena.com ook abonnementen en digitale tijdschriften gaan aanbieden, waarbij ze afhankelijk zijn van de ontwikkelingen bij hun partner. Simons: 'Wij volgen de flow van Sellivia.'

Abonnement.nl
Twinkle schreef begin dit jaar over een samenwerking tussen Sellvia en Abonnement.nl, waar al abonnementen kunnen worden afgesloten. 'Dat betreft een bèta-versie', aldus Marcel Disberg van Sellvia. 'De officiële lancering volgt nog en daarna kunnen ook andere partners van die optie gebruik gaan maken.'

Affiliates
Sellvia, dat een klein jaar geleden zijn plannen ontvouwde, verkoopt de magazines uit zijn asoortiment niet zelf. Behalve met verkooppartners als TNT, AKO en Saviena.com doet het het bedrijf in beginsel zaken met iedere site of webshop die affiliate wil worden en (een deel van) het bladenassortiment online wil aanbieden (zie Twinkle 10-2008). Onder andere de retailketens Intratuin en Vredestein hebben zich al gemeld.

Magshop.nl
De lancering van die affiliate-shops heeft vertraging opgelopen door technische factoren, aldus Disberg. 'Daarnaast hebben we besloten de affiliateshops, waarvan we nog steeds denken dat het er tienduizend kunnen worden, te bundelen onder een apart merk. Sellvia blijft het corporate merk, maar voor de affiliates gaan we werken onder de naam Magshop.nl. Op de bijbehorende site kunnen ze straks in drie stappen hun eigen online-kiosk samenstellen en implementeren.'