Veel reizigers weten hoe ze online de beste prijs kunnen krijgen: Ze shoppen op de site van een reisorganisatie, maar boeken vervolgens kamer of vluchten bij directe aanbieders.
In het onderzoek van eVOC Insights en RelevantView zeggen veel respondenten dat, als het gaat om de voorkeur tussen een directe aanbieder of een reisorganisatie dat dat ‘ervan af hangt.’ Eenvijfde (20 procent) kiest voor de site van de reisorganisatie, 37 procent geeft de voorkeur aan die van de directe aanbieder, maar het grootste deel, 43 procent, zegt dat met betrekking tot de voorkeur ‘hangt ervan af’.
Voor veel consumenten is het dus geen zwart-wit keuze. Voor allebei de mogelijkheden is iets te zeggen. ‘Reisorganisaties bieden je een breed aanbod, en maken het mogelijk meerdere reisonderdelen tegelijkertijd te boeken, zoals hotels, vluchten en autohuur. Op andere gebieden ‘wint’ de directe aanbieder, bijvoorbeeld voor details over de accommodatie.
Uit het onderzoek blijkt dat voor de selectie van hotels en vluchten, kamers en vervoer ter plaatse de voorkeur wordt gegeven aan online reisorganisaties. Die hebben immers een breder aanbod. Ook voor het vinden van het goedkoopste hotel geeft een grote meerderheid (76 procent) de voorkeur aan de reisorganisatie, boven de directe aanbieder. Maar directe aanbieders winnen op het gebied van loyaliteitsprogramma’s en het gemak om te annuleren. Het is vooral geliefd bij reizigers die een hekel hebben aan annuleringstoeslagen. Ook heeft een ruim twee keer zo hoog percentage respondenten een account op de site van een directe aanbieder (37 procent) dan op die van een reisorganisatie ( 15 procent).
Bron: eMarketer
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Voorkeur reissite 'hangt ervan af'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.