Door het automatisch tonen van ‘top sellers’ bij de zoekresultaten op de site is volgens CEO Shmuel Gniwisch vanIce.com de conversieratio met 25 tot 50 procent gestegen. De online juwelier gebruikt site search en webanalitics om automatisch de best verkopende producten in iedere categorie te tonen, afhankelijk van de zoekopdracht.
Verfijnen
Tegelijkertijd worden ook andere producten in de zoekresultaten getoond. De lijst met top sellers verandert als de zoekopdracht wordt verfijnd. Een consument die gouden oorbellen zoekt krijgt een lijst met de meest verkochte gouden oorbellen in de top van de zoekresultaten, samen met een overzicht van andere gouden oorbellen. Als de shopper 14-karaat wit-gouden oorbellen zoekt staan alleen top sellers die aan die zoekopdracht voldoen in de lijst.
Hot
De mogelijkheid om goed verkopende items te tonen is cruciaal voor Ice.com. Volgens Gniwisch zijn consumenten op zoek naar juwelen die ‘hot’ zijn. ‘Consumenten willen weten wat populair is. Als we alleen nieuwe producten laten zien, betekent dat niet dat ze die zullen kopen. Ze willen weten wat andere mensen kopen, dus dat proberen we ze te laten zien.’
Ice.com gebruikt een site search en analysesysteem van Celebros, waarmee het ieder item op de site labelt. Het systeem achterhaalt alle zoekopdrachten, de clicks op een item, en de aankopen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Tonen 'top sellers' verhoogt conversieratio'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.