Ruim 77 procent van de retailers verwacht binnen zes maanden een positieve ROI van de e-commerce investeringen te behalen, blijkt uit onderzoek van Aberdeen naar de ROI in b2c e-commerce. Daarvan verwacht 29 procent zelfs binnen een aantal weken positieve resultaten van de investeringen te zien.
Ongeduldiger
Volgens de onderzoekers wordt de online b2c-markt steeds ongeduldiger. Dit is volgens hen het gevolg van de druk van klanten die ondernemers ervaren. Online retailers verwachten dat hun technologieproducten flexibel zijn, en tegemoetkomen aan hun complexe behoeften.
Winstgevend
Ook moeten deze producten op korte termijn winstgevend zijn. Ze verwachten niet dat ze op lange termijn hun investeringen terugverdienen, maar willen dat dit in minder dan zes maanden gebeurt. Retailers willen direct de resultaten van hun investeringen zien, concluderen de onderzoekers. Ruim 20 procent van de retailers verwacht winstgevende resultaten van hun online tools (zoals een zoekoptie op de site, interactieve productpresentatie en web 2.0 toepassingen) binnen enkele weken. Slechts 22 procent is bereid om meer dan zes maanden te wachten op resultaten van hun online tools.
Overigens zegt 59 procent te investeren om met concurrenten te kunnen wedijveren, 47 procent wil er zijn markleiderschap mee aantonen en 41 procent wil zijn effectiviteit op de markt verhogen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Online b2c-markt wordt steeds ongeduldiger'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.