Twinkle | Digital Commerce

Listbrokers sluiten zich aan bij Infofilter

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:12

Dertien listbrokers en listmanagers die actief zijn op de Nederlandse markt hebben zich aangesloten bij Stichting Infofilter. Consumenten die bij Infofilter hebben aangegeven zich te willen blokkeren tegen ongevraagde reclame zullen door hen niet meer benaderd worden. ‘Onze opdrachtgevers gaan ervan uit dat  wij de wensen van de consument respecteren. De Infofilterbestanden maken daarom vanzelfsprekend een onderdeel uit van onze bedrijfsvoering’, aldus Edwin de Jager van Outpost.

Listbrokers en listmanagers bieden adverteerders advies over het gebruik van contactgegevens van consumenten voor zowel direct mail- als telemarketingactiviteiten. De aansluiting van de listbrokers bij Infofilter komt voort uit het feit dat steeds meer bedrijven de keuze om benaderd te worden met commerciële informatie bij de consument zelf leggen.

Peter van Buijtene, directeur van Stichting Infofilter is zeer verheugd dat deze partijen gezamenlijk hebben besloten Infofilter allemaal te zullen gaan gebruiken. ‘Een aantal listbrokers en listmanagers maakte al structureel gebruik van Infofilter maar nu is afgesproken dat iedereen meedoet. Daarmee wordt snel het kaf van het koren zichtbaar gescheiden in een niet altijd even doorzichtige markt van contactgegevens.’  Volgens de DDMA, de branchevereniging van bedrijven in de Nederlandse direct marketing- en salespromotion-industrie is deze overeenkomst die van cruciaal belang is voor het draagvlak en effectiviteit van Infofilter maar ook voor het zelfregulerend vermogen van de branche.