DSG International plc, de grootste elektronicaverkoper van Europa gaat een andere strategie toepassen voor de verkoop in Groot-Brittannië. Het merk Dixons zal zich uitsluitend richten op e-commerce activiteiten om zo een leidende positie te krijgen in online verkoop van gespecialiseerde elektronica. Over de afgelopen vier jaar realiseerde Dixons een stijging van 50 procent bij de online verkoop.
Tegelijkertijd breidt DSC het merk Currys uit en vergroot het concern het aanbod in alle Dixons winkels. Door deze veranderingen moeten Currys en Dixons zich duidelijker onderscheiden. De organisatie hoopt door deze andere marktbenadering, namelijk online en offline, klanten meer keuze en gemak te bieden.
De 190 Dixons winkels gaan verder onder de naam 'Currys digital'. Het aanbod producten en diensten wordt breder, maar de nadruk blijft liggen op digitale technologie.
DSG investeert 7 miljoen pond (ongeveer 10 miljoen euro) in de veranderingen, maar verwacht tegelijkertijd 3 miljoen pond (ruim 4,5 miljoen euro) te kunnen besparen. Vorig jaar realiseerde DSC een groei van 70 procent in zijn online verkopen.
Bron: Emota
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Andere strategie Dixons
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.