Van alle geadverteerde producten in het tweede kwartaal van dit jaar was bijna 92 procent in de Nederlandse webwinkels ook daadwerkelijk op voorraad. Daarmee is de score een stuk hoger dan die van webwinkel in andere landen.
Dit meldt E-commerce News aan de hand van de Multichannel Marketing Report 2023 van DataFeedWatch. Het onderzoek richtte zich op webwinkels wereldwijd. Vorig jaar scoorde Nederland ook al hoog met ruim 90 procent. Dat Nederland hoger scoort heeft volgens de onderzoekers te maken met de hoge digitalisering van de logistieke markt in ons land, schrijft E-commerce News. Hierdoor kunnen webwinkeliers de hoge vraag van kopers bijhouden. Daarnaast gebruiken online verkopers in ons land vaker voorraadbeheersystemen die automatisch producten verwijderen van de website wanneer de voorraad op begint te raken. Als deze producten aangeboden worden op meerdere platforms, hebben verkopers minder risico dat ze deze verkopen zonder te kunnen leveren.
Waar Nederland opvallend lager in scoort is adverteren in het Engels, dat doet maar 16,8 procent. In Duitsland en België, waar Engels niet de voertaal is, is dat beduidend hoger met zo’n 24 procent. Wereldwijd ligt het gemiddelde zelfs op 27,1 procent.
We doen ons best ????
Je reactie op Casper Bakker - Picqer:
We scoren hoog omdat de Nederlandse consument veelal gewend is geraakt aan snelle bezorging. We verwachten het allemaal de volgende dag in huis. Heb jij dat als retailer niet dan zal je concollega het ongetwijfeld wel direct hebben liggen. Hoge voorraden aanhouden is bedrijfstechnisch niet altijd verstandig. Immers je geld zit vast in goederen die misschien wel een jaar in je magazijn blijven liggen. Daarna worden ze met verlies verkocht in een Black Friday aanbieding.
Je reactie op Patmania: