Twinkle | Digital Commerce

Nederlandse webwinkels scoren hoog met werkelijk aanwezige voorraad

2023-12-01
1000562
  • 1:03

Van alle geadverteerde producten in het tweede kwartaal van dit jaar was bijna 92 procent in de Nederlandse webwinkels ook daadwerkelijk op voorraad. Daarmee is de score een stuk hoger dan die van webwinkel in andere landen.

Dit meldt E-commerce News aan de hand van de Multichannel Marketing Report 2023 van DataFeedWatch. Het onderzoek richtte zich op webwinkels wereldwijd. Vorig jaar scoorde Nederland ook al hoog met ruim 90 procent. Dat Nederland hoger scoort heeft volgens de onderzoekers te maken met de hoge digitalisering van de logistieke markt in ons land, schrijft E-commerce News. Hierdoor kunnen webwinkeliers de hoge vraag van kopers bijhouden. Daarnaast gebruiken online verkopers in ons land vaker voorraadbeheersystemen die automatisch producten verwijderen van de website wanneer de voorraad op begint te raken. Als deze producten aangeboden worden op meerdere platforms, hebben verkopers minder risico dat ze deze verkopen zonder te kunnen leveren.

Waar Nederland opvallend lager in scoort is adverteren in het Engels, dat doet maar 16,8 procent. In Duitsland en België, waar Engels niet de voertaal is, is dat beduidend hoger met zo’n 24 procent. Wereldwijd ligt het gemiddelde zelfs op 27,1 procent.