Als bedrijf is je reputatie je belangrijkste bezit. Het maakt niet uit of je een miljoenenbedrijf runt of freelancer bent, wat mensen online over je zeggen is super belangrijk. Zeker vandaag de dag is de concurrentie enorm en heeft de klant meer dan genoeg keuze. Dat maakt dat je als bedrijf net iets harder moet werken om die sale binnen te halen. De juiste marketingstrategie en een goed beheer van je online reputatie maken je een sterke concurrent in je branche. Zelf geen zin om aan de slag te gaan met marketing? Een online marketing bureau Den Haag is de perfecte partner om je verder te helpen. Hoe je dat aanpakt? Dat lees je hier!
Wat zegt de klant over je bedrijf?
Wat klanten over je zeggen is van groot belang. De feedback die je krijgt van klanten is heel erg belangrijk. Je reviews, je social media kanalen en je bedrijfsnaam moet je daarom goed in de gaten houden. Iedereen krijgt weleens een slechte review, dat is nog geen ramp. Het gaat erom hoe je hiermee omgaat, de klant is koning en dit moet ook blijken uit hoe je omgaat met klantfeedback. Door regelmatig je bedrijfsnaam te googlen en je eigen naam op te zoeken op social media kun je zien wat de klant over je denkt en kun je eventueel bijstellen.
Klantenservice is prioriteit
De klant is een van de belangrijkste belanghebbers bij elke onderneming. Je winstgevendheid is direct afhankelijk van hoe de klant je product of dienst waardeert. Als ondernemer is goede klantenservice een van de meest waardevolle investeringen. Een ontevreden klant is voor niemand leuk, maar door hier goed mee om te gaan kun je een ontevreden klant omtoveren tot een loyale klant. Daarom moet je altijd zorgen voor een goede opvolging nadat er een contactmoment heeft plaatsgevonden. Een goed online marketing bureau zal ook altijd kijken naar de klantreis om te bepalen wat de klant verwacht van je bedrijf.
Vraag om reviews
Durf te vragen om reviews aan je tevreden klanten. Als je iets moois hebt gepresteerd voor een klant, zal hij of zij best bereid zijn om dat te delen via je bedrijfsprofiel of je website. De kracht van reviews is enorm, dus het vragen van reviews is een heel goede manier om een sterke online reputatie op te bouwen. Kijk maar eens naar jezelf: voordat je ergens iets koopt, heb je vast weleens naar de reviews gekeken om te zien of het wel te vertrouwen was. En jouw klant is echt niet anders!