Twinkle | Digital Commerce

Losse thee met beleving

2022-03-28
1000562
  • [interview]
  • 1:31

Eigenlijk zou elke theedrinker losse thee moeten proberen naast standaard voorverpakte zakjes, om het verschil in geur en smaak te beleven. Dat vindt Rishma Koop, eigenaar van Thee met Confetti.

De webshop biedt losse thee met accessoires, gestoken in een hip jasje, vertelt Rishma Koop. Ze is dol op thee en had de ambitie om zelfstandige te zijn. ‘Ik merkte dat heel veel theedrinkers – waaronder ikzelf – uit gemak altijd standaard pakjes met zakjes thee in de supermarkt kopen, en het speciaal vinden als je in een restaurant keuze krijgt uit losse thee.’ En daarmee doen theedrinkers zichzelf tekort, vindt ze. ‘We geven genoeg geld uit aan goede koffie, lekker eten, verzorgingsproducten, fashion; waarom niet aan heerlijke thee?’ Ook in bedrijven mag wat haar betreft wat meer aandacht aan lekkere thee geschonken worden. ‘Thee is daar zeker een ondergeschoven kindje.'

Koop heeft een flinke voorraad thee en accessoires zoals servies en theezeefjes. ‘Op dit moment kan ik met wat hulp alle bestellingen nog zelf inpakken en verzenden.’ Ze doet haar best om van alle pakjes iets leuks te maken en stuurt bij elke order een sample mee, zodat mensen nieuwe smaken kunnen ontdekken. Klanten kunnen bij een bestelling ook aangeven welke smaak ze eens willen proberen. ‘Thee om van te genieten en te ontspannen en confetti om van elk moment een feestje te maken’, verklaart de website. De pakjes worden verstuurd met PostNL. Bestellingen uit de buurt van thuisbasis Enschede kunnen ook worden afgehaald.

De webshopeigenaar maakt gebruik van social media om naamsbekendheid voor Theemetconfetti.nl te genereren. Ze vergelijkt haar site met webshops uit de fashionsector: het gaat om beleving en uitstraling. Zo wil ze de doelgroep jonge vrouwen aanspreken. En om in the picture te blijven bij moderne theedrinkers gaat ze onder meer experimenteren met icetea en theecocktails.